Välkommen hit till min blogg -

torsdag 12 augusti 2010

Lite omväxling

Jaha.. så var det bevisat…. verkligen bevisat….

jag bevittnade med mina egna cockerpooögon… snubblade med mina egna cockerpooben…..

Min husse är oxå lite förvirrad…..

Eller kanske det är jag själv som är förvirrad.. ja jag erkänner.. jag var trött i morse.. men jag fick i allafall iväg husse till jobbet..

o lite måste han väl tänka själv oxå…

jag ska väl inte behöva klä på honom eller??

min husse åkte iväg till jobbet utan sina byxor!!!!!!!!!!!!!!

förvirrad??!!

inte alls va??

jaja.. inte så att han åkte helt utan kläder.. han var ju klädd på sätt o vis…

han glömde sina larmbyxor och larmstövlar hemma….

han jobbar ju som brandman.. o när hanhar jouren så har han med sej sina larmkläder i bilen så det går snabbare… han har ju en sån där röd liten bil…. med lampor på taket…

men i morse när jag o matte kom upp så utbrast matte..

Jisses??!! va är det??!!

ehhhhh sa jag…. husses brallor……

jaha samatte.. o vad gör dom hemma??!! o var är husse??!!

ehh sa jag.. på jobbet….. tror jag… det var dit jag sa han skulle åka….

jaha sa matte… men vad gör då hans brallor o stövlar här hemma i hallen??!!

tja mumlade jag… dom står väl bara där… är det ingen i dom så lär dom väl inte kunna göra så mycket annat än att stå ivägen..

men ring honom o fråga… o det gjorde matte o husse kom hem o hämtade brallorna.. lite snopen såg han faktiskt ut…

nu ska jag gå o lägga mej o vila lite..

DSC00061

jag vilar lite i lilla korgen..

ska jag vila mycket så tar jag fåtöljen

DSC00060

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Therese Carlsson sa...

Bilden i fåtöljen är helt underbar!
Det ser såååå skönt ut! Önskar dig en skön och soft det! Kram Tessan & Alexander