Välkommen hit till min blogg -

fredag 20 augusti 2010

I går

jag träffade Mogge i går.. jisses va han blivit stor.. o han har fyllt 1 helt år oxå… han skulle ut o gå en sväng med sin Matte.. o jag hade varit med min matte o handlat grönsaker..

så när vi kom hem så såg jag att dom kom gående o vrålade till matte… släpp loss mej från säkerhetsbältet snabbt!!

vaddå sa matte..  jo men sa jag… jag måste snacka några ord med Mogge.. o jag ut ur bilen o vi fick snackat lite.. hans matte berättade att han har en släkting som är boxer.. som hade sagt ifrån till honom att man inte ska klättra på andra hundar..

då berättade Mogge för mej att den där boxern ville bestämma över honom.. ja sa jag.. det fattar du väl.. ha när ju äldre än dej.. hmm sa Mogge o så började han klättra på mej oxå..

Jisses lillen sa jag o riste på mej så Mogge kanade ner.. lägg ner det projektet.. jag gillar inte heller när nån försöker klättra på mej..

ähh sa Mogge.. skulle bara testa dej.. vi är väl kompisar ändå….klart sa jag.. vi är ju nästan grannar.. o då måste man vara polare..

kolla sa jag.. där kommer min katt!! ähh sa Mogge.. den kan jag jaga en annan dag.. när inte jag träffar dej ju..

sedan tog jag o matte det lugnt resten av dagen..

o det ska vi nog göra idag oxå.. i morron bitti ska husse på fotoutflykt.. men sen ska vi nog upp till husvagnen.. hoppas jag.. vi åker upp o tittar till i allafall sa husse..

jaja sa jag.. men jag vill faktiskt träffa mjukisgänget innan dom drar iväg..

nu ska jag ut o kolla vad grannen bakom vårt hus sysslar med..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: