Välkommen hit till min blogg -

onsdag 4 augusti 2010

slöa o slappa

det är vad jag gör hela dagarna.. jag håller så att säga matte sällskap..

fast..

i förrgår hade matte mycket energi.. o satte igång med att plantera ut sina tomatplantor o lite till…

o igår så kom resultatet…. hon kom knappt ur sängen..jag fick nästan knuffa ur henne.. sedan var det trappan.. jisses säger jag bara.. men å andra sidan … ner kommer man ju alltid.. så jag vågade inte knuffa på…. utan höll mej bakom… o det tog tid.. hon svor o muttrade.. rackarns tänkte jag då… rackarns… idag får jag inte ha soffan i fred…

o mycket riktigt.. mycket tid tillbringades i min soffa…

Märta!! min kära vän.. jag såg att du varit inne o kollat…  o ja.. jag skällde lite när dom var ute o lyste i tältet.. men jag sa att jag ville höra nån bra låt.. “va tar ni för valpen där i fönstret “.. eller nåt…

idag verkar solen ha kommit på besök.. trevligt tycker jag.. då kanske vi kan lägga oss i solsängen matte o jag..

jisses.. nu kommer kattfan… måste bara jaga henne

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Katarina sa...

Men visst är det skönt med en dag i sängen...eller soffan..?
Hälsa din matte att ho n skall krya på sig!