Välkommen hit till min blogg -

måndag 27 juli 2009

Trist

väder idag oxå...  jag trodde verkligen att sommaren var längre.. hmm.. nån som driver med mej aprillo ... eller?????

nu tycker jag att vi ska ha lite sommar igen för matte börjar bli otroligt jobbig.. hon "vill inte" hela tiden.... jaja.. jag klagar inte... inte alls.. för då har jag liksom tid för mej själv.. o slipper ranta runt med henne hela tiden..

i helgen har vi gjort.... ja vad har vi gjort egentligen.. jag har nog vilat upp mej.... o matte har ... gjort som vanligt hon oxå... husse har haft jouren så honom har det varit jättesvårt att hålla koll på... rätt som det är så piper hans sökare o han rusar... jag har lärt mej att stanna kvar exakt där jag är... o försöker få matte oxå att sitta eller ligga helt stilla.. allt för att inte vara i "tornadons väg"  för när larmet går så är husse helt radarstyrd....

på kvällarna har jag tagit med matte ut på gräsmattan.... jag har insett att hon har lite sysselsättning där..

hon jagar sniglar!!

o hon lyckas faktiskt komma ifatt rätt många.. hon är så lycklig när hon hittar någon.. jag såg över häcken att även Märtas matte har det intresset.. visst är det kul när nåt roar någon..??!!

själv brukar jag gå efter matte för att kolla om hon hittar alla.. ibland springer jag före o skrämmer upp sniglarna lite så dom kryper ihopa.. svårare att se då.. så kan vi vara ute lite längre.... hehe

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Yoda sa...

Kan inte du också jaga sniglar? Då fick ju din matte mer tíd för att busa med dig.