Välkommen hit till min blogg -

tisdag 21 juli 2009

Semestern är slut.. dags att vila ut

det har varit 3 arbetssamma veckor.. jag har ju haft både matte o husse att hålla koll på..

ja matte har ju varit den jobbiga av dom två...

inte nog med det.. jag har fått hålla lite koll på Jonnas matte oxå.. hon är ju liksom två .. ibland.. hmm... så Jonna har behövt ett handtag då o då..  Figos o Miros matte.. ja hon klarar sej rätt bra.. med sina hundars hjälp.. dom är ju två.... hundar i den familjen..

Manne var ju oxå o hälsade på... han hade det svårt sa han.. hans matte var alldeles för självgående.. där hade han stort jobb.. men han kämpade på den lille taxen.. han är 10-11 år nåt.. så jag tror inte att hans familj är så jobbig som han sa. för han verkade inte såååå sliten .... jag såg faktiskt inte så många grå strån i hans bruna päls....

igår såg jag till att matte tog det riktigt lugnt.. husse skickade jag till jobbet tidigt så jag skulle slippa ha bekymmer med honom..

på kvällen kom Lokes matte o hälsade på.. ville ha kaffe sa hon.. ja o det fick hon.. men jag tyckte att hon o matte behövde luftas ordentligt.. så jag tog med dom ut på en långpromenad.. över 5000 människosteg..  matte fick ha stegräknaren så det inte blev dubbelt.. jag har ju liksom 4 ben.. jag tror vi gick runt halva byn.. Lokes matte jagar en lägenhet.. o vi såg ett par tomma borta vid Sandra..  vi gick o vi gick.. o rätt som det var så började det regna.. hmm.. vi går hem sa jag.. jaja.. snart fick jag till svar.. jaja.. sa jag skyll er skälva då.. nihar problem o rista ur regnet... men det har liksominte jag.. sätter fart i pälsen bara..

när vi kom hem sa jag till matte att jag behövde nog några varv på gräsmattan oxå.. hmm sa hon lite misstänksamt.. men gick med mej.. o då körde jag RACER runt runt.. matte tröttnade på o kolla o började plocka lite sniglar i stället.. jag hjälpte henne den sista biten för det spöregnade.. hmm dränkt matte.. o jycke.. till sist så lyckadesa jag se till att hon släppte snigeltången o gick med in.. där stod husse med handdukar åt oss.. o matte fick på sej sin morronrock..

mysigt sa matte.. bra för håret..

 

Piff o Puff!!! har ni plockat många svampar?? jag tänkte se om jag kan få in matte i bilen nån dag o åka upp på vår skogskulle o leta lite.. hon börjar bli rätt bra på svampsök.. har varit med förr säger hon..

idag ska jag försöka få matte att ligga på soffan.. för jag är såååå trött

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: