Välkommen hit till min blogg -

tisdag 28 juli 2009

Tisdag idag eller???

jag börjar få lite svårt att hålla koll på dagarna här.. jag måste nog be matte o skaffa en sån där gammeldags kalender.. som man kan dra ett blad varje dag.. fast.. jag vill nog ha så man kan ta bort ett tuggeben varje dag.... det skulle ju inte sitta helt fel..

igår kväll var jag ute med matte på gräsmattan.. men hon muttrade över att det inte var så mycket sniglar.. hmm... och???!!!

pssst... Yoda... jag rör inte sniglarna. dom är äckliga.. det är mördarsniglar vi har här nere.. dom tuggar i sej vad som helst.. säger matte... o dom är rätt slemmiga.. tänk om nån sån satte sej i pälsen.. yörk... en mördarsnigen är väldigt lik den svarata skogssniglen.. som är rätt charmig.. fast mördarsniglen.. tvi.. man riktigt ser tänderna på den.. usch stöter du på en sån så håll dej undan...

fast ibland så hjälper jag matte att hitta dom.. jag ställer mej o stirrar på eländet.. ja sniglen menar jag då ju..... hehe

idag vaknade jag till ett oväsen.. nån som fått huvvet i en plåthink o vill komma ut??? nä sa matte.. det är nån som sitter fast i en gammal oljetank.. tror jag... jag har hört det förr...  hmm... det där lät skumt..

jaja.. men det låter inte så mycket längre o klockan var faktiskt en hel del.. o det var ändå dags att gå upp o gå o lägga sej i korgen en stund.. matte måste ju kolla över sin Maffia...

nu ska jag fortsätta att vila....

Coky

den bloggande cockerpoon

2 kommentarer:

Grannen sa...

Hej Coky. Ursäkta om vi väckte dig men vi tyckte att det var dax att stiga upp. Din matte hade helt rätt, det var en gammal oljetank som vill upp från källaren :D

Yoda sa...

OK, jag hajar! Klart du inte ska tugga på mördarsniglar. Men det är bra att du håller koll på var de är någonstans ibland iallafall. Kör hårt!