Välkommen hit till min blogg -

söndag 5 juli 2009

det lyckades

jag har testat med nåt nytt.. hela veckan har jag testat i smyg... regndansen.. o idag.. lyckades det... jag klarade det.. det kom regn.. en stund regnade det.. det började med att jag låg därute o filosofiserade.,, under min änglabjörk.. kvavt var det... o mulet började det bli.. husse fixade maten o matte dukade ut allt.. prcis när dom öst upp sin mat var det nån som fotograferade.. trodde jag först.. men det var blixten.. han som alltid är före åskar.. in sa matte o började bära in sakerna.. farligt.. hmm o visst mullrade det. men.. blixten är farligast sa matte... man vet aldrig var man har den.. åskan är inget farlig.. det är bara ljud.. Tor som kör stenar.. jobbig kille den där Tor.. .. så..

vi fick äta vår lunch inne.. kvällsmaten.. ja det blir kanske pizza.. eller vanlig hundmat.. har inte bestämt mej riktigt ännu.. jag hade egentligen velat ha lite glass.. men husse verkar itne vilja gå ut igen.. han o matte var o tömde toa.. matte gick visst på kurs sa hon.. om hon o jag ska vara ensamma här i husvagnen nån gång framöver.. annars kanske hon klarar det genom att kamma sej.. lite diskret o se så där ynklig o  hjälplös ut som hon kan göra ibland ...

jag såg att Shadde o Lisa tog sin matte o husse med hem mitt i regnet.. vips så var dom borta. fast dom från söööödra skåne är kvar.. hon som är så snäll.. o han som oxå är snäll o delar öl med mej.. jag ska över dit sen nån dag o spana läget...

annars är allt bara bra med mej.. husse hjälper till o hålla koll på matte.. så jag har rena semestern.. fast idag så märkte man på matte att det inte skulle vara fint väder.. hon sår så mutter ut på nåt sätt.. så jag la mej o fantiserade ihop en liten saga för henne..

ni som inte vill läsa slipper... o kan återkomma i morron.. eller nåt sånt.. typ..

--------------------------

Coky drömmer ... han ligger under sin änglabjörk o bara njuter o drömmer sej bort i musikens ljuva värld..

rock'n roll dånar ur mattes högtalare på mobilen..

Bert funderar.. skivproducent??!! nåt för mej??!! va tycker du Babben??!! nåt fun på lut???? Naeeee säger Babben... kolla med Babsan eller Dolly.. eller varför inte med Sivan??!! kanske Bill Haley har nåt på G...

Bobbyhåsorna, Burken, Ragge o Doakören fikar o njuter av det tillfälliga lugnet.. lugnet före stormen??!!??!!

Svittit varre säger Edward på sin brea skånska.. till Olga.. ingen rock idag??? eller??!!

Åskar väntar på att överaska .. hanhar med sej Bosse Blixt.. mulet är det i allafall..

Coky är oxå lite svett i pälsen.. när han ser Jonna packa bilen..

för att inte tala om hur varm Bill Haley känner sej.. Sivan torkar pannan o säger... sänk ljudet Bill.. här är inga alligatorer.. väl??!! Bill trallar vidare när dom glider förbi... see you later alligator.. lalalala...

Tom Jöns svarar i sin vibrerande mobil som är instucken i de minimala badbyxorna.. får leta ett tag men gillar vibrationerna.. Hallå sa han.. seeeexbomb.. näää. kan inte.... ska köra för Stina turner... hon ska hem o klappa katten.. senare säger han.. senare.. avslutar samtalet o försöker åter böka ner mobiltelefonen i de minimala badbrallorna..

Jill åker förbi .. hon vilkar slött.. Rogers var inte med.. han var visst o jagade dom andra små kossorna..

Peps tar det bara lugnt.... säger till Biggan.. Ohhh boy vicket vacker väder.. det blir nog inte många tunnland betor hackade idag . eller?? Biggan tittar.. o säger.. blåbär.. du måst snart ut o plocka små blåbär.. innan Vargen o Rödluvan är här..

Bert försöker knyta kontakter tillsammans med Burken o Ragge har fixat med sin blära tidigare i dag..

allt är lugnt.. Babsan o Dolly har krupit in.. som vanligt.. inga o prata med... Kronblom.. rusar fram o tillbaka mellan soffan o bordet.. regnar säger han .. wasser.. no more wasser..

Coky vaknar.. går in o lägger sej..

snipp snapp snut.. nu är cokys lilla saga slut för han vaknade.. drömmarna kanske fortsätter nån dag..

vem vill missa Cokys fantasi drömmar som syssersätter en del hjärnor??!!..

coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaså, du lyckades med regndansen. Hemma har det bara kommit lite lite mjukt regn, man märkte knappt det. Stannar du en vecka till? Jag ska hålla koll på huset när du inte är hemma.