Välkommen hit till min blogg -

torsdag 16 juli 2009

Hänt i veckan... o lite till....

jag har haft fullt upp här den senaste tiden.. massor av jyckar o hålla koll på.. här är en liten goding...

DSC01155 
Det är Lisa.. mitt Lilla Lakritstroll.. visst är hon söt.. ibland kallas hon duracellen.. hmm.. kan bero på att hon är väldigt rörlig av sej...

Ronja har svikit mej!!! jag har blivit brädad.. av MIRO.. jisses.. det trodde jag inte om honom.. komma här o sno min tjej.. men..

jag har redan fixat en ny.. Ester heter hon..

DSC01156

ÖHHHH.....

DSC01157

hon är oxå lite rörlig av sej.. lite mer i min storlek.. hon är en amerikansk softis... Skipper som ni sett tidigare i min blogg är irländsk softis.. hmm softis.. mjukis.. jaja.. dom är väldigt mjuka o goa o bita i.. silkeslen päls.. mmmm.. yammmmmie..

idag ska vi ha kalas..

GRATTIS NICLAS ...!!! jag o matte ska fixa tårta.. vi blir rätt många.. Figo, Miro, Jonna, Manne.. Manne är min lågbenta kusin. han är tax.. så nu tror jag att jag har träffat alla mina kusiner.. jaja.. man vet ju aldrig vad dom har stoppat undan..

här har annars varit helt lugnt.. jaja.. nåt så när i allafall.. ett par riktiga jordbävningar har vi ju haft. först så ramlade Miros matte omkull när jag höll på att äta upp hennes mobilstrumpa.. o sedan matte dagen efter när jag blivit kass i magen av den dära tå-bira-marinerade mobilstrumpan... matte snubblade naturligtvis över en sån där krok man drar ner i backen.. jisses va det skakade när matte landade.. jaja.. hon börjar återhämta sej nu.. lite blåslagen. men vaddå.. sånt får man räkna med när man ständigt vill imponera...

igår åkte vi hem till Jonna o åt middag.. grillat kött o en underbar potatisgratäng.. Manne åkte med oss.. fast vi satte honom där bak.. utan bur.. vi tyckte att det var synd att han skulle springa .... ett tag så funderade vi över om inte hans matte eller min matte skulle få springa .. men.. av barmhärtighetsskäl så avstod vi från dom tankarna rätt snabbt.. vi insåg hur jobbigt det skulle kunna bli..

nu ska jag gå ut o lägga mej o spana efter Ester...  sen ska jag o matte fixa tårta..

haj o gobaj.. leverstapaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Summer, Yoda o Romeo sa...

Oj oj oj vad det händer mycket i ditt liv. Det är lika roligt varje gång att läsa på din blogg. Vilken tur att du har hittat en ny tjej.