Välkommen hit till min blogg -

onsdag 29 juli 2009

Igår

igår var det tisdag.. det har jag för mej att matte sa..

som vanligt så var matte snäll o satt o lekte för sej själv..  hon börjar bli duktig på det..

på eftermiddagen kom schäfer-Zitas husse inom en sväng.. jisses va glad jag blev.. det var längesen jag träffade honom.. fast.. han hade inget hundgodis i fickorna.. hmmmmmm.....

sedan så kom han som alltid vill bestämma över mej.. han som oxå busar.. jippi.. det var lika roligt det.. o han stannade kvar o åt med oss.. jag satt o tiggde lite hos honom oxå .. men hanhar haft hund själv tidigare så han var inte så mottaglig för mina spanjelögon...

jag o matte var som vanligt ute o tittade till sniglarna på kvällen.. men det var dåligt med såna så jag gick o la mej tidigt..

oj.. detta blev visst ett litet sammandrag av gårdagens händelser..

jaja .. det hände ju inte så mycket..

oväsendet vi vaknade av.. det var som matte sa.. grannarna kastade ut sin tank..... ibland så är matte rätt duktig på ljud...

nu mot korgen.. raka spåret.. utan att passera nån katt.. marsch på mej..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: