Välkommen hit till min blogg -

torsdag 9 juli 2009

Jättetält= jobb för många......

igår reste vi ett jättestort tält.. jag o Loke sprang runt o kollade att alla människor gjorde vad dom skulle.

jepp ni läste rätt!! jag var lös!! det var verkligen en överraskning för mej.. rätt som det var när matte såg att Lokes matte varit o hämtat Loke...

min matte bara kopplade loss mej.. jag blev väldigt paff. men fann mej snabbt o kastade mej över Loke.. han var lite irriterad ett tag där.. hmm.. morrade att han var jättekissig.. hade suttit i husvagnen hela dan eller vad det var han morrade om.. men sedan sprang vi några rundor.. rätt kul.. men jisses. Loke har ju sämre kondis än min matte.. han var ju helslut..

till sist kopplade matte mej o vi gick upp till oss för att jag skulle dricka.. Loke smet med.. ingen märker nåt sa han o slukade allt mitt vatten i vattenskålen så matte fick fixa nytt till mej.. då först kom hans matte o kallade på honom..

jag var lös häromdagen oxå.. när vi var hemma.. husse glämde stänga ytterdörren .. o jag klev ut o gick runt på gräsmattan för att kissa.. rätt som det var så vaknade väl matte o saknade mej.. så hon kom ut o tittade efter mej o sa att man inte fick gå halvnäck på gräsmattan så där.. o att jag skulle komma in igen.. jaja.. lydig som jag är så traskade jag ju in.. senare på den dagen så chockade matte mej igen.. hon måste ha fått värmeslag.. vi åkte in om Figo o Miro.. matte tog av mej säkerhetsbältet .. öppnade dörren o sa.. jaja.. du vet var du ska.. marsch iväg.. naturligtvis så lydde jag.. det var härligt o springa raka vägen in till Miro o sätta igång o busa.. utan att behöva dra på min matte..

ni kanske undrar varför jag inte skrivit på ett tag...??!! jag har helt enkelt inte haft tid.. det har inte hänt så mycket .. men.. jag har legat o slappat i solen.. o det tar sin tid... Matte har uppfört sej o husse verkar ha lugnat ner sej lite.. så jag har kunnat bara vara.. härligt.

nästa vecka kan det bli lite jobbigare.. för då kommer Bill o Bull....

jag önskar att Saga oxå hade kommit o hälsat på.. jag saknar henne jättemycket.. måste åka o hälsa på henne nån dag..

nu ska jag lägga mej o vila lite .. tänkte gå en sväng senare idag.. om det inte regnar vill säga..  det har åskat en hel del här. o regnat.. jag fattar inte varför nån bara orkar föra sånt oväsen när jag ska sova..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: