Välkommen hit till min blogg -

torsdag 31 december 2009

Snart nytt år

o jag fyller snart 2 år..

jisses va tiden går.. härligt.. när blir man myndig?? o får bestämma själv o flytta hemifrån o allt sånt.. ja.. o gå på systemet. hmm.. visst ja.. sånt är ju inte för jyckar.. bara för människor.. rätt orättvist tycker jag.. vi jyckar har inte ens rösträtt.. hmm..

JISSES!!! o rösträtten för kvinnorna .. den har ju funnits länge.. vilket betyder att jag är väldigt långt ner i rangordningen.. i detta huset.. hmm.. undras var katterna ligger på den skalan??!!

jaja.. jag tror inte att det nya året inför några större ändringar för jyckar…

vi har det kallt ute.. o det är bra att man kan vara inne…

igår var min polare från stan här.. jisses va kul vi hade.. jag blev så glad o se honom.. han kastade sej ner på golvet o började busa med mej.. jag tror att han blev rätt glad o se mej ….. han fick sitta i min fåtölj.. fast.. jag tog bort mina kuddar först..

matte sa att han kanske kommer idag oxå.. dom hade pratat om det.. i går.. hmm.. jag måste ha slumrat till då.. jaja.. kommer han så kommer han… han ska få sitta i min fåtölj då oxå.. o jag ska vara så snäll såååå….

idag ska det skjutas raketer .. hmm.. jag har sett ett vildsvin bli skjutet.. hoppas det inte blir så illa..

matte säger att det inte är så.. hmm.. skulle vara gott sa jag. jaja.. sa hon o vi ska faktiskt ha vildsvin till middag i kväll.. wow sa jag.. det som dom sköt när jag såg på??!! nä sa matte.. inte det.. tror jag..

jaja.. det kvittar .. det är ju mat…

vi har inte varit uppe vid husvagnen på hela helgerna.. först var det för vått o geggigt o nu är det för kallt.. för vi har ju katterna o tänka på sa matte..

hmm.. o jag som hörde att vi har grannar… Ronja lär bo intill oss.. o Skipper är oxå där.. hmm.. o jag är här.. jaja.. vi träffas väl snart igen..

nu ska jag gå ner o vila mej lite för matte sa att det blir en sen natt i natt.. det skulle smälla en hel del..

aha??!! det har dom ju redan gjort .. ja sa matte dom smäller olagligt.. det är inte tillåtet att smälla mer än på nyårskvällen o natten.. hade stått i tidningen..

så nu ber jag er!!!

SMÄLL BARA PÅ TILLÅTNA TIDER!!!!!!!!!!!!!!!! TÄNK PÅ ALLA DJUR SOM ÄR LIVRÄDDA FÖR DET SOM SMÄLLER…

TÄNK ER SJÄLVA ATT UTSÄTTAS FÖR NÅT SOM NI ÄR OTROLIGT RÄDDA FÖR under många timmar o när ni minst anar…

Gott nytt år

önskar

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Katarina sa...

Gott Nytt År! När raketerna smäller av vid 12-snåret får vi gömma oss under täcket.
/Nanna & Mimmi