Välkommen hit till min blogg -

torsdag 10 december 2009

HO ho ho

här har ni mej… saknat mej??!!??!!

ja jag tänkte väl det.. …

Jag är numera en klippt jycke.. o liknar en kungspudel!! med andra ord.. elegant o skitsnygg!! men matte sa redan när vi kom att detta var sista gången jag skulle klippas.. jaja.. sa min klipperska.. då blir det till o kamma.. ja sa matte.. det gör vi ju ändå..

men.. jag ska ta den dagen från början… hmm det var i tisdags…

matte hade ställt klockan så jag fattade att nåt var på gång… när vi kom dit så ville jag inte direkt gå in.. men.. ja matte drog i mej.. o vem var där inne??!! vem tror ni satt där… finklipps o skitsnygg??!! jo SAGA!!! hon var oxå där.. jag nosade lite på henne o sa att hon var tjusig.. hon kvittrade lite där hon satt dom en annan undulat.. i buren.. ja när man är klar så får man sätta sej där o slappna av lite när man väntar på sin matte.. man får oxå lyssna på lite soft musik..

ja o då var det bara till att bli lyft upp på bordet av matte.. o sedan vinka av matte..

när matte hade kört så kom det en bil på parkeringen.. o jisses.. det var Sagas matte.. cooolt.. här är jag sa jag o viftade lite mellan saxklippen.. vi ses sa Saga o trippade i väg.. jisses.. hon är snygg… yammie.. vilken brutta.. o hon är … min… kusse… yeeeeeehaaaaa

när matte hämtade mej så hade hon varit o handlat.. så vi fick åka inom husses jobb o hämta honom så han kunde lasta av bilen.. eller hur var det. jaja.. han skulle ha bilen.. så var det..

ja sedan slappade vi bara.. o det gjorde vi i går oxå.. ja inte husse.. för hanhar sett till att köket är klart!! o diskmaskinen är på plats.. jisses va lyckliga dom var.. matte o husse.. där dom stod framför diskmaskinen o glodde.. vid premiärkörningen.. jaja.. jag hade ju diskat snabbare.. o mer miljövänligt..

i morse tog jag mej er ordentlig sovmorron.. ja jag skuttade ju upp med husse.. men när jag kommit ner o fåt in husse på toa.. så började jag fundera.. VAD GJORDE JAG UPPE??!! vid den okristliga tiden??!! det var ju mörkt ute fortfarande.. husse skulle få gå sin runda själv om han kände för det.. så jag tassade upp o kröp intill matte o somnade om….

nu ska jag ner o lägga mej på soffan o njuta av livet.. o vila.. ja.. kanske jag drar ett täcke på mej.. för man blir lite frusen av att vara nyklippt…

haj o gobaj.. leverstapaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: