Välkommen hit till min blogg -

måndag 28 december 2009

Fullt upp!

jisses va jag har haft mycket att göra de senaste dagarna….

i förrgår var jag hos Jonna.. hennes matte fyllde år.. o Figo o Miro var oxå där.. så trevligt vi hade.. vi busade.. ja Miro o jag.. Jonna kollade att vi inte snokade i hennes saker o Figo låg på soffan o spanade.. hmm vilade .. kanske man ska säga..

i går så var husse o lekte med Sagas husse hela dagen så jag o matte passade på att ta en heldag på soffan..

härligt..

på kvällen när husse kom hem så jagade han ut oss i bilen o sa att Sagas matte bjöd på mat. jaja.. då blev det fart på matte..

Saga blev jätteglad när jag kom.. o hennes.. bror.. katten Måns verkade oxå uppskatta att jag kom för han satt i trappan o glodde på mej .. hmm.. Måns är en sån katt som man inte jagar.. han är stooooor…

vi busade runt en hel del jag o Saga o sedan när folket åt så tassade vi runt… o varje gång som Saga vände ryggen till så fick jag nån godbit av hennes matte.. Saga får inte äta vid bordet. men det får ju jag..

o hennes matte verkade tycka att det var mysigt att ha mitt huvud i knät.. när hon åt..

nu ska jag gå till korgen igen.. har så att säga fått korgen.. var mycket elak innan.. jagade mysan.. jisses va arg matte blev.. ojojoj.. jag får nog tvätta bägge hennes fötter senare.. när jag får lämna korgen..

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Katarina sa...

Hej! Hittade dig via Blogggtoppen. Kul med en blogg om cockerpoo - funderar skarpt på en sådan. Verkar vara verkligt trevliga hundar!