Välkommen hit till min blogg -

tisdag 1 december 2009

Lervälling

vi har en pöl på baksidan.. full av lervälling..

när jag var ute med matte o lekte lite med henne på gräsmattan så envisades hon med att stå gränsle över lerpölen..

nu tror ni naturligtvis att hon halkade o satte sej pladask??!!

sorry.. det gjorde hon inte.. trots mina tappra försök att så att säga.. hjälpa henne på traven.

hmm..

nä hon verkade stå stadigare än jag trott.. men jag var själv rätt lerig om mina tassar när vi kom in..

vad matte inte vet är att det finns fler lerpölar.. dom ser så fina o verkar vara fyllda av fint klart vatten.. o massor av gräs.. men ack va fel..

det räcker att man stampar till lite så blir det en härlig geggig lerpöl…

Saga funderar visst på att komma hit nån dag o testa mina små pölar..

ikväll ska nog husse få sin svin-vaccination.. när han skulle ta för länge sen så var han lite hängig.. o hade visst inte bestämt sej.. så han får gå nu i stället..

jag tror att han ville se hur grisiga Matte, Sandra o Niclas blev.. först innan han blir stucken..

om det nu finns nåt vaccin.. många säger att det är sluuuuut.. hmm taskigt läge.. tänk om jag får en svinig husse?? hmm.. då kan vi ju inte ta med honom till campingen. för där kan det ju festas lite.. o då kan ni ju själv räkna ut vad han kan bli… hehe..

ja så kanske jag får passa upp på honom i kväll.. hmm.. kom på en sak..

mitt favoritsovställe kommer att försvinna.. hmm

husses knäveck.. o fötterna på matte… dom får ju sprutan i den arm man inte använder handen o skriva med.. o …

jaja.. matte har ju oxå knäveck… så får jag väl lära mej o sova på andra sidan.. o ha fötterna på husse… får dra dit min kudde.. när jag bäddar..

nu ska jag ställa mej i fönstret o se om jag inte kan få syn på nån o skälla på..

baj baj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: