Välkommen hit till min blogg -

måndag 30 november 2009

hejsan

nu är jag här.. igen..

har inte kommit åt datorn på ett antal dagar. matte har helt lagt beslag på den.. legat o kollat filmer.. jaja.. jag erkänner.. jag har oxå sett några bra.. jag gillade till ex “du jag och marley” cool film..

det var en jycke i min smak.. helcool.. var lite lik mej faktiskt.. till sättet.. väldigt väluppfostrad..

i torsdags så var jag o lämnade matte hos hennes veterinär.. hmm doktor heter det visst.. det var dags för vaccination.. svin denna gången.. hehe.

hehe

först stannade vi i djurgodisbutiken o hon fick gå in o leta upp ett stooooort ben.. som hon visade i fönstret o jag godkände.. o sedan mot mottagningen.. ja hon ville ju inte gå så långt så hon fick köra runt runt tills hon hittade en ledig plats.. o sedan fick hon böka runt som en annan gris.. hehe.. innan hon fick bilen nåtsånär innanför de vita linjerna..

sedan gick hon motvilligt iväg.. jag skällde på henne lite bara för att hon skulle tro att jag blev arg för att hon gick.. o sedan..

ja sedan

när matte gått in genom dörren så vällde det dit folk.. jag tror att alla ville höra om hon skrek… när hon fick sprutan.. det var jätte många.. låång kö såg det ut som.

jaja.. jag la mej o gnagde lite på mitt ben.. skällde o gnällde lite för att dom som gick förbi skulle tycka lite synd om mej..

sedan.. efter en lång stund kom matte.. satte sej i bilen.. o körde hem..

jaha sa jag.. skrek du??!! nä sa hon .. kändes ju inte alls.. men man fick ju sitta lika länge på en stol för at få gå därifrån som för att få sprutan.. hmm.. stackars den som kom sist då sa jag.. stå i kö så länge.. hur länge fick den sitta innan den fick gå hem??!!

jaja.. nu hade hon fått sin spruta i allafall.. o det var mitt ansvar o ta hand om henne.. för husse var ju på kurs..

när vi kom hem så åt vi.. sedan stoppade jag ner henne i soffan.. tog fram ett täcke.. o sedan slöade vi bara..

o det har vi gjort.. jag menar matte gjort.. hela helgen. hon fick naturligtvis lite feber.. o knorrade lite..

hehe..

men idag verkar hon vara  rätt ok.. fortfarande lite slö.. nä.. hon är som vanligt.. mycket slö,,

nu ska jag lägga mej o vila lite. innan.. jag ska…. gåt ut o sedan vila.

kan ni förstå en sak..??!! matte vågar knappast släppa mej lös på min baksida.. först går hon o kollar i min lerpöl.. hur mycket vått där är..

hmm

haj o gobaj.. leverstapaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: