Välkommen hit till min blogg -

fredag 6 november 2009

Så var det äntligen….

FREDAG!!! o min husse kommer hem i kväll.. undras om han blivit mer tokig uppe i tokholmen…..

I morse var det svårt att få upp min matte.. eller rättare sagt få igång.. aj mumlade hon o satte sej på sängkanten.. aj.. åhh.. aj.. usch.. jaha. tänkte jag.. en sån dag idag.. härligt.. vila soffan .. hon lyckades ta sej ner för trappan.. ja ner är väl inga problem.. ner kommer hon väl alltid.. skulle hon stanna på vägen så får jag väl putta till henne lite.. i värsta fall.. men inte så hårt att hon ramlar.. bara så att hon kommer igång..

ja hon kom i allafall ner.. för egen maskin.. även om det gick trögt o lät en hel del.. inte gnissel utan stönanade.. jag fick in henne på toa o satte mej sedan o vänta tills det var min tur.. då gick vi ut… o bak på gräsmattan där ställde jag matte vid grinden o tassade runt o kollade läget.. matte rörde lite på sej.. gick runt lite o ojade sej o gnällde.. så jag snabbade på så jag fick in henne igen…

sedan när matte rättat till sej lite mer så stack vi iväg o handlade.. jag fick naturligtvis sitta i bilen o glo… men matte är snäll.. ställer bilen så jag kan se in i affären.. coooolt va mycket saker det finns i en affär…

när vi kom hem o hade satt oss ner knackade det på dörren.. jisses sa matte.. vem kan det vara.. kände inte igen knacket.. det var Mogges matte.. Mogge är den lille svarte pudeln som flyttat in hos grannen.. dom ville ut o gå.. matte stönade.. o sa en annan gång.. så vi bestämde att vi skulle ut o gå när det var fint väder.. det ska bli jättekul o få ut o gå med Mogge.. hans matte säger att han är lite mesig.. hmm.. jag tror att det döljer sej en tuffing bakom den fasaden.. o den ska vi få fram… men jag måste nog tänka på att när vi ska ut o gå så får jag uppföra mej som en stor jycke….

jisses.. det blir inte lätt..

nu ska jag kolla om jag kan få fart på mjaus ben… kattjagningsdags!!

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: