Välkommen hit till min blogg -

måndag 2 november 2009

Vilken natt!!!!!

jisses vilken natt jag har haft.. jag har fått vara husse.. jisses va jobbigt… jag har fått ligga o snarka hela natten.. matte har väckt mej lite då o då.. o väst.. snarka hund.. skynda dej.. jag kan ju inte sova.. hmm

ja det har alltså varit lite tomt i husses säng.. jag menar min säng.. det är min säng ändå till fredag.. härligt tänkte jag.. men .. ja jag börjar undra.. matte är väldigt krävande…

när vi hade kvällskissat i går.. ja det fick gå undan för matte sa att hon var mörkrädd.. jaha??!! honhar ju sin bodygard med.. så jag drev lite med henne.. sedan började hon att pipa över att hon frös.. så det var lika bra att lyfta på benet o traska in.. o då börjar hon leta efter nyklen.. aha.. hon hade låst.. det var därför det tog sån tid att stänga dörren.. jaja. hon hittade ju nyklarna till sist.. i sin innersta fleecejacka…

när vi var inne så tog hon fram galler o satte lite här o där.. ett nedanför trappan o ett ovanför… o sedan.. ja sedan tryckte hon i gång larmet.. jisses matte!!! skrek jag när jag hörde larmet säga.. lämna nu!! jisses du tryckte ju fel.. nänä sa hon.. här ska inte komma nån o ta oss… aha.. det var därför hon kastat ut kattfan o bommat igen fönstren.. hmmm sedan kröp vi i säng.. matte hade pysslingen med sej.. ja det är den pyttelille datorn.. o satte igång en film att se på.. o sedan började helvetet när den filmen var slut.. det var då hon ville att jag skulle snarka..

vilken natt.. nu ska jag gå o lägga mej på soffan o vila .. för jag antar att nästa natt kommer bli lika hysterisk som den som gått…

Coky

den bloggande cockerpoon… sliten som en gammal ryamatta för tillfället…..

1 kommentar:

Summer, Yoda o Romeo sa...

Hoppas att husse kommer hem snart. Så här kan du ju inte ha det. Då måste kanske du ta semester?