Välkommen hit till min blogg -

onsdag 4 november 2009

vinter??

kallt är det i allafall.. o blåser som bara den.. från fel håll… när jag sitter i mitt utkiksfönster .. ja där jag sitter när inte ytterdörren är öppen.. där som katterna kommer in… så blåser det in.. jisses va kallt.. det är så pälsen står bakåt på nåt konstigt sätt…. öronen fladdrar .. hmm.. är det så Sigge känner när han åker med sin husses bil.. med huvudet ut genom fönstret. hmm.. ja då är det ju varmt ute i allafall.. måste nog testa på det till sommaren..

det har gått rätt så bra utan husse hemma. bättre än vad jag trott.. men.. Sandra kom ju hit i går.. o hur kul är det??!! hon gick raka vägen till datorn i pysselrummet..??!! men hallå!!?? så har jag ju det när matte är ensam med mej.. dom är väldigt lika matte o sandra.. man märker nästan att dom är släkt.. för när Sandra suttit o spelat spel en stund så tittade hon på mej.. o sa ut??? ja tack sa jag.. snällt att du frågade.. det var ju faktiskt mej du skulle hålla sällskap.. var datorn upptagen hemma hos dej .. eller??!!

så gick vi ut.. o då passade jag på o busa o dra i henne.. när vi kom in så landade hon på samma ställe.. som tidigare..

matte skulle iväg på nåt.. det var nog därför hon kallade hit Sandra.. o gissa om jag blev glad när min matte kom hem.. hon luktade skumt .. såg konstig ut.. som om hon .. varit lite frågande på nåt sätt o snurrat håret..

JISSES människa.. hon hade firat jul!!?? utan mej.. varit o hälsat på hos tomten i tomteverkstan.. o tydligen sett en spindel… hon var jättekryllig på huvudet,. o som hon luktade.. jaja.. hon var ju hemma hos mej igen iallafall.. oavsett hur hon såg ut..

sedan skickade jag hem sandra.. sa att niclas nog hade nån mat till henne.. tänk.. va lättlurade vissa är….

på kvällen så låg vi o mös jag o min matte.. jag slickade lite under fötterna på henne o hon fnissade… härligt.. ja man får ju ta tag i hennes fötter nu när jag inte har husse hemma.. saknar faktiskt husses fötter.. ja hela husse…

men det är rätt skönt att inte behöva gå upp tidigt o få honom till jobbet.. är det så här det är o ha semester??!!

jaja tillbaka till jobbet.. nu ska katterna rastas.. tjooooohoooo

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: