Välkommen hit till min blogg -

söndag 1 november 2009

Söndag….

hejsan

i fredags var jag och hälsade på hos Jonna.. matte o husse skulle fira nån borta i lokalen.. coolt.. husse gjorde pizza med brunkål på… jaja.. den luktade gott i allafall.. smaka.. nänä.. inte jag inte.. jag var ju hos Jonna o hjälpte hennes matte att fixa med maten.. dom hade det rätt mysigt inne hos sej.. lite ont om sittplatser i soffan bara.. för Zitas matte o husse kom oxå o hälsade på..  jag var ute en sväng o luftade Jonnas matte oxå.. tyckte hon behövde det.. så slapp Jonna göra det menar jag..

sedan åkte vi hem i går.. för husse ska på kurs i dag.. ända uppe i Tokholmen.. ja norr om.. så varning min fanclub där uppe.. en tokig skåning på väg!!! hade det varit söder om tokholmen så hade han nog våldgästat er.. men nu är det en bit norrom.. o lokalsinnet hos honom är ju ibland inte så himla bra… jag är faktiskt lite orolig.. funderade ett tag om jag inte skulle stoppa ner kattfan i hans väska… men jag antar att hon skulle låta för mycket o man vet ju aldrig på tåget.. dom kanske hade trott att nåt kommit i kläm .. eller nåt.. hehe..

Matte o jag ska ha en lugn vecka.. jag slipper gå upp så tidigt för att hinna rasta av husse innan han ska till jobbet.. nu har jag ju bara matte hemma .. o hon behöver inga längre rundor.. speciellt inte på morronen.. på dagarna så räcker det att jag tar ute henne en sväng i trädgården.. så får hon stå där när jag springer runt o kollar så staketet är helt… o räknar in alla löven o sånt..

nu ska jag se om jag inte kan få plats med en katt eller nåt liknande i husses väska.. ett tuggeben kanske.. hmm.. jag har ett märgben kvar i kylen.. han kanske behöver nåt o sätta tänderna i under resan..

haj o gobaj.. leverstapaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Ullas Bloggar! sa...

Sorry Coky lille Alexander har knip i magen och så sprakar det i blöjan. Fast änglamormora är en fena på pip i magen . Therese var likadan,tyvärr hinner vi inte med så bra med fan-cluben. Men vi ska bättra oss,nu för står jag varför det tuta och blinkade så mycket när jag var i Stockholm. Det va Putte så klart......kram Busis från Änglamor