Välkommen hit till min blogg -

onsdag 16 december 2009

VINTER

vi har haft en liten släng av vinter här de senaste dagarna.. kallt.. o …. snö… coolt.. hmm.. ja verkligen kallt.

igår var jag över o lekte lite med Mogge.. han hade vuxit sen sist den lille krabaten.. o vilken tjock päls han har.. jisses.. det kan man kalla päls..

jag har varit trött den senaste tiden… matte säger att det beror på att det är så mörkt ute.. att jag blir piggare när snön kommer.. jaja. om den kommer..

jag har däckat i min fåtölj på kvällarna när jag legat o kollat in tv..

DSC01349

hmm.. matte måste snart skaffa sej en ny mobil eller börja använda den riktiga kameran.. jisses.. jag blir ju kornig på bilderna.. man ser ju inte ens hur fin i pälsen jag är sedan jag klippte mej.

nu kommer kylan sa matte i går..o jag rusade upp i trappan för att kolla i fönstret.

hmm sa matte .. fjant..

jaha.. fjant.. o det kom från henne..??!!??!!

hon satt o kollade på vädernyheterna på DMI .. o sedan sa hon att snön skulle oxå komma.. ja .. den såg jag ju… men.. kylan var lite svårare att se… möjligen kan man se den när man andas ut när man är varm.. o det är kallt ute.. precis som när matte står med huvudet ner i frysboxen o babblar.. då kan det ånga lite om henne..

jaja.. nog om detta.. nu ska jag krypa ner i varma korgen.. matte envisades med att gå upp tidigt idag.. är ju vaken sa hon..

jaha??!! kan hon inte göra som jag.. ligga o pela lite i navelluddet då??!! man somnar om så småningom..

haj o gobaj..

Coky den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: