Välkommen hit till min blogg -

torsdag 17 december 2009

Snö i drivor…

jisses det är snö!! massor av snö!!

Linda ringde för en stund sedan .. från sitt jobb i Köpenhamn.. dom hade minsann en halv meter utanför dörrarna.. hmm.. kul kul.. jag undrar hon rullat sej i snön..

det har jag gjort. talade om för matte att jag var jättenödig.. tillomed gnydde lite.. jaja sa hon tog en klunk kaffe o tog på sej jacka o ,,., SKOR hehe.. en snabbis sa hon.. det är kallt ute.. nästan 7 minusgrader.

o så gick vi ut.. härligt.. jag skuttade runt i snön o matte vrålade att det kanske itne var så nyttigt att inhalera kall snö.. hmm men det killade så gott i nosen ju.. så .. jag fortsatte med det..

matte säger att det ska fortsätta o vara kallt några dagar till.. o att det ska komma mer snö!!!!

jag undras.. hur Mogge klarar snön… han är ju så liten.. tur han är svart så dom hittar honom i drivorna..

nu ska jag gå o vila mej lite..

o tänk på..

ÄT INTE GUL SNÖ !!!

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: