Välkommen hit till min blogg -

fredag 18 december 2009

Snökul

det är kul med snö… jag var ute rätt många gånger i går o busade i snön.. sa till matte att jag nog behövde gå ut och såg mycket bekymrad ut när jag sa det.. o då blir det ju alltid fart på henne..

hmm

nog den enda gången hon får fart.

men det var ju sol o fint .. jaja.. lite kallt var det kanske.. men jag ställde matte i solen där det var lä.. o sa åt henne att stänga till ögonen o vända ansiktet mot solen.. så kanske hon fick lite solbränna.. o det gjorde hon.. ibland så kan hon vara rätt lydig..

när vi sedan kom in o jag hade töat upp all snö mellan tårna så knackade det på dörren…

JIPPI

det var Figo o Miros matte som ville leka lite.. hmm hon hade tydligen oxå gått på nåt för Figo o Miro var oxå med..

vi busade på vår gräsmatta.. jisses va kul det var o rulla runt småkillarna i snön.. ja Figo tyckte oxå att det var kul.. han busade lite han med..

Miro fullkomligt hängde mej i hasorna..

när dom åkt hem o jag åter hade petat bort all snö mellantårna så gick jag o la mej i min fåtölj.. helt slut..

nu måste jag vila igen.. för jag har spanat katt en stund nu på förmiddagen.. Mjau äter sin mat.. o Mysan äter.. min mat.. jaja det syns för hon är väldigt fin i pälsen.. tjock fin päls… jag väntar bara på att hon ska börja skälla… än så länge så mjauar bara dom bägge men jag tyckte mej höra en liten förändring i Mysans stämma..

haj o gobaj.. leverstapaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: