Välkommen hit till min blogg -

fredag 25 december 2009

God Jul

och en härlig fortsättning på julen!! här var julafton helt underbar.

men..

jag har nog inte berättat om tidigare i veckan..

veckan började ju .. som vanligt med en måndag..

en måndag som jag o husse jagade upp matte tidigt. vi skulle ju åka o hämta förtältet.. ja vi har haft det på service o tvätt.. behändigt.. o blir som nytt sa husse.. ja så vi åkte iväg..

när vi hade hämtat tältet så sa husse.. coky.. sitt fint så har vi en överraskning åt dej.. o jag satt så fint i baksätet som bara en cockerpoo kan göra…

o vet ni vad??!!!!???!!??!! vi åkte till mina kompisar ..mjukishundarna.. Mårris.. DagOtto och Ester.. jisses va glada dom blev att se mej.. först så umgicks vi inne när våra hussar o mattar drack kaffe.. sedan.. passade vi på att leka lite i snön.. dom hade minst en halv meter snö hemma hos sej.. utomhus… inne smälte den bara sa Ester..

DSC00009

DSC00012

DSC01353

DSC01357

när vi åkte hem .. så stack vi inom o kollade till Saga.. o hon var verkligen intresserad av mej.. så vi bestämde att hon skulle komma inom oss en morron o det gjorde hon.. o jisses va kul vi hade.. vi busade o härjade.. det var visst slut på tantvarningarna.. hon hade blivit sej själv igen!!

härligt..

o i går… igår var det julafton…

men vi skulle ha en lugn jul..

den började med att Zitas husse tittade inom en sväng.. sedan kom Sandra o Niclas.. o sedan kom min polare ifrån stan.. o vi åt allihopa.. tillomed Mysan satt med vid bordet..

när alla dom hade åkt kollade vi lite på kalle o anna anka.. vet inte vem jag gillade bäst av dom..

sedan rätt som det var så knackade det på dörren ,. igen!! jisses.. vad är detta??!! rena julafton.. husse öppnade o jag satt fint i köket.. men.. när jag hörde att det var min stora syrra Linda o Steen så kunde inget stoppa mej.. jag blev jättejätteglad!! jag har inte träffat dom på ett par månader ju… åhh va kul att dom kom.. linda busade med mej som vanligt o sedan åt vi igen.. o sedan satt vi o vilade en stund.. hmm ja det var bara golvet kvar till mej.. o sedan kom sandra o niclas igen..

o sedan busade linda med mej. o sedan åkte Linda o Steen hem till köpenhamn igen..

jisses vilken dag.. jag fick tuggben o ett silicontuggben.. men .. jag blev nog gladare för att alla mina kompisar kom.. ja av människosläktet..

DSC01359

sedan var det bara en sak som gällde…. vila…

god mat o många kompisar.. det är livet det..

hej o gobaj.. leverstapaj..

Coky

den bloggande cocerpoon

Inga kommentarer: