Välkommen hit till min blogg -

måndag 29 mars 2010

SAGA…

igår var vi hemma hos Saga.. min flickvän.. ja en av dom..

DSC01442

visst är hon fin..

hon är oxå en cockerpoo.. fast hon är “vanlig” jag är ju lite kungspudel… vi har jättekul när vi träffas.. och matte klagade över att vi inte var stilla

hmm..

inte kan man väl vara stilla.. o vi var visst stilla. när människorna fikade.. då låg Saga under bordet och väntade på smulor och jag gick runt o la huvudet på benet på dom och såg hungrig ut….

o vad fick vi?? jo varsin bit torrt kex. jag gick in o la mitt på mattan i vardagsrummet..

DSC01431

saga är lite lik mej faktiskt när man kollar in profilen..

idag har jag och matte varit uppe och gått en sväng i skogen.. det var härligt och det hade börjat komma lite gröna växter bland alla löven på marken..

sedan var vi i grönsaksaffären.. jisses.. det är sååååå tråkigt att sitta i bilen.. jag hade hellre gått med in o kollat läget.. men matte sa att jyckar inte får gå in i affärer om det inte är affärer för djur vill säga..

i lördags bjöd jag hit Sandra o Niclas.. tyckte att dom kunde vara här för matte o husse skulle på nån sorts “syskonträff” o då skulle naturligtvis inte hundarna vara följa med.... Saga var ju upptagen ändå för hon var hemma med vård av husse.. han hade ramlat ner från lastbilen och skadat ryggen.. låg på sjukhus över natten men var ändå rätt ok när vi var där i går..

fast Saga berättade att han varit otroligt jobbig i lördags när hon passade honom.. gnällig som bara den fast hon försökte lugna honom…

 

nu ska jag vila en stund.. har lite svårt att ställa om till sommartid.. morronen kom lite väl tidigt idag tycker jag..  ja med matte är det ju ingen fara för hon ligger ju kvar i sängen.. men husse ska jag ju få iväg till jobbet.. så när hans klocka ringde så var jag på väg att gömma den..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: