Välkommen hit till min blogg -

torsdag 11 mars 2010

Isolerade från omvärlden

jag o matte är totalt isolerade nu..

grävlingarna.. jag menar grävkillarna.. har grävt dike framför källardörren.. o framför altanen är det hål i marken.. o nu knackade dom på o talade om att dom måste ta framför ytterdörren nu..

men…

dom hade byggt en landgång för mej o matte att gå på om jag blev nödig eller om matte behövde luftas…

men det kvittar..

för jag kände på mej att detta skulle hända så jag drog med matte på en tidigt runda idag.. precis när vi skulle gå så kom den stora grävaren.. vi gick en snabb sväng… så jag hann göra vad jag behövde sedan sa jag åt matte att vi skulle gå hem..

tack sa matte.. vill hem nu… trött ont.. deppig.. vill ha sol.. jaja sa jag.. vi ska hem o starta datorn så får du leta sol där..o surfa lite.. kanske lite facebook.. vad säger du om det matte.. ja sa hon .. hem.. o vi gick hem.. o utanför vår tomt fick vi stå o vänta en stund.. i leran.. det småstänker nämligen idag.. o vet ni hur leran blir när den blir ltie våt??!! den blir hal värre.. men.. jag lyckades hålla matte på benen.. o efter ett tag kom vi förbi den stora grävaren.. jisses va stor den var.. o jättestora hjul.. wow.. jag tänkte fråga om jag fick köra den men matte drog in mej.. jaja.. jag gick ju inte .. naturligtvis ska man lyda..

men..

sedan när jag gått in o runt lite fick jag syn på matte som stod kvar i hallen o glodde på golvet.

hmm.. hoppsan… aj då.. ojsan… sorry matte.. men det torkar o då ska du få dammsuga upp det.

överallt där jag gått var det leriga avtryck.. stampat lergolv muttrade matte.. stampat lergolv.. sedan suckade hon och gick in.. klev över mina spår.. blängde lite.. o satte sej vid datorn..

hmm..

nu ska jag vila mej lite..

coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Ullas Bloggar! sa...

Oj du är hon kinkig? Min mormor är jätteförkyld så hon är också kinkig(UNDRAR VAD KINKIG ÄR FÖR NÅGOT?)Du Coky jag är så liten och det blir ett väldigt liv,när mamma ser att jag pillar på datorn. Bilden brukar bli blå säger mamma i varje fall. Och nu måste jag göra om den muttrar hon. Så ett råd håll dig från datorn Kram från Alexander snart 6 månader. Är med i din fan-club. Hälsa du dreggliga kramar från mig.