Välkommen hit till min blogg -

måndag 1 mars 2010

o var blev nu våren av?????!!!!

i går var det jättefint väder.. man såg snödropparna titta fram i en rabatt.. matte skulle fotografera dom.. men… ja ..det blev väl inte av.. för jag hittar ingen bild på dom..

vi var ute på altanen ett tag i går.. stod o bara njöt.. o matte lyfte upp mej på stora bordet o borstade mej.. härligt.. o man ser så mycket när man får stå på bordet..

idag så blåser det och det har snöat.. hmm.. snöar menar jag.. jobbigt läge.. min baksida ser ut som .. ja jag vet inte hur jag ska beskriva det..

fast…

när jag kissade vid min favoritbuske kallade jag på matte.. ta foto snabbt sa jag..

hmmmmmm sa matte öhhhhh vad menar du..

ähhh sa jag.. kolla där.. så pekade jag…

DSC01397
kolla.. grönt.. o är det inte ett maskrosblad.. jo sa matte.. du har så rätt så min lille Linné..

sedan gick vi bak o kollade lite runt huset…

DSC01401

ser ni bakom mej??till höger om mitt huvud.. mattes luktärtor.. hon slarvade i höstas.. rev inte ner dom.. utan dom hänger kvar.. o minsann.. där var grönt där oxå..

DSC01403 

jag steppade runt lite o kollade .. jisses va man hittar saker när snön försvinner.. jag har hittat min gamle brorsas bollslamsa.. som jag fick överta efter honom..

matte berättade att min brorsa Cello gick bort för 2 år sedan.. han var en schäfer..

canon 066
snygg va??!!
jag har lite fler leksaker som varit hans oxå.. o jag försöker att vara rädd om dom..

nu ska jag vila lite.. är en sån seg dag
DSC01404
bajbaj

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Summer, Yoda o Romeo sa...

Tyvärr var vi inte med när Himmelska Hundar blev omfixat. Men Yoda var där förrförra söndagen och då hade de målat oraget där det tidigare var grönt. Det var ganska OK.

Kul att du hittar så många saker i trädgården.