Välkommen hit till min blogg -

torsdag 18 mars 2010

tråkigt väder ute

idag är det tråkigt väder.. grått o dassigt.. det känns som om regnet hänger i luften så att säga…

matte är lika seg som vanligt.. satt uppe länge och bråkade med pysslingen.. illa.. den lille datorn var nog inte så långt ifrån att åka samma väg som den laddningsbara tandborsten som inte ville stanna.. dvs… ut genom köksfönstret..

min matte har ett otroligt tålamod..  så hon la ner locket på datorn och gick o la sej istället.. i morse startade hon upp datorn igen och vad händer.. hmm .. jo. det startade inte.. hmm…

men eftersom hon har det tålamodet som hon har så satte hon åter igång med att installera operationssystemet på datorn.. orginalet denna gången.. o hmm rätt som det var så funkade det… jaja muttrade matte.. så länge det varar..

o vad gör Sandra … jo hon berättar att det finns billiga pyttedator att köpa för under 2000 kr.. hmm mumlade matte.. jag önskar mej nog nåt sånt när jag fyller år… vill ha windows… inte linux.. jobbigt.. då måste man ju tänka till ibland… jaja sa jag.. men den är snabb.. eller hur.. jo sa matte.. vill du gå ut..

så gick vi ut.. en sväng.. o träffade en tjej som tyckte att jag var helt underbar… hon hade varit på gula påsen o handlat.. så jag lät henne klappa mej.. man vet jualdrig om kassen innehåller godis eler nåt.. men.. hon bara klappade o suckade…

sedan när vi var nästan hemma så sa jag till matte att jag tyckte att Mogge såg lite övergiven ut i sitt fönster. han brukar ligga o titta ut nämligen.. så vi gick o knackade på o frågade om han ville leka.. o visst ville han det.. det var ett tag sedan men vi hade jätteroligt..

DSC01424

ser ni lerpölen lite till höger bakom oss?? den var finfin o klafsa i….

DSC01426

kolla va ståtlig Mogge är.. visst är han fin.. jag jobbade på att få samma färg som honom men..

behöver jag tala om att det blev dusch idag oxå??

DSC01423

nu ska jag vila o torka pälsen..

haj o gobaj.. leverstapaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Katarina sa...

Snart har ni nog gröna gräsmattor och blommor i trädgården... Då behöver du nog inte duscha så ofta!
/Nanna