Välkommen hit till min blogg -

måndag 8 mars 2010

Några rader från mej

Husse var på kalas igår.. och då var det visst några som efterlyste mej… ja min blogg..

jag o matte var inte med.. jag ville inte att matte skulle åka utan mej för hon var lite seg och tråkig.. hmm ja lite mer än vanligt faktiskt…

vi har fortfarande grävarkillarna här.. trevliga killar.. i lördags så grillade vi korv när dom var här.. Sandra o Niclas måste ha känt doften bort till sej för rätt som det var så dök dom oxå upp… eller så hade matte sagt till dom att vi skulle grilla..

grannarna blev sugna det vet jag för dom mittemot grillade i söndags.. matte berättade att hon sett det på Facebook..

idag är en otroligt seg dag.. jag känner mej lite trött efter helgen.. har ju haft husse hemma.. hela helgen. ja utom när han var på kalas o när han varit ute o cyklat.. men som sagt .. det tar på krafterna..

nu sitter jag här och funderar.. hur jag ska komma över det dom gräver.. eller rättare sagt där domhar grävt och kanske inte fyllat igen.. ha jag har ju inga problem..men matte är ju inte som en gasell precis.. snarare som en strandad valross.. typ lika vig som ett kassavalv.. jaja.. det löser sej nog… vi har långa koppel vi får koppla ihopa…

i går kväll när jag var ute o luftade matte lite en sista gång så hittade jag min kissebuske på helt fel ställe.. men ok.. det var inte så långt att gå som det brukar.. o det ska bli spännande o se var den står nästa gång..

nu ska jag lägga matte i soffan igen.. o fundera vidare om hur vi ska ta oss ut.. hmm hur jag ska kunna ta ut henne menar jag..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: