Välkommen hit till min blogg -

onsdag 10 mars 2010

Iskall dag…

ja idag har det varit jättekallt ute.. hela dagen.. säkert ett par minus.. hmm..

och…

jag har varit tvungen att dra med matte ut på promenader två gånger idag.. hon gick väldigt motvilligt med mej..

varför vi inte gick på gräsmattan som vi brukar??!!

hmm… inte så svårt att svara på..

HUR HITTAR MAN TILL GRÄSMATTAN… finns ju bara lera… grävkillarna var inte här idag.. men i morron kommer dom o dom räknar med att vara klara på fredag.. härligt…. för jag vet inte hurlänge jag orkar dra med mej matte på promenad när hon mår dåligt. idag har inte alls varit nån bra dag för henne..

jag kom på henne innan när hon satt o stirrade ut genom fönstret o mumlade.. vår.. jag vill ha vår.. värme.. fryser.. sommar …. värmebölja.. vill ha…..

jaja.. sa jag.. man kan inte få allt man vill ha här i världen.. det är bara till att vänta o avvakta.. om en månad sitter vi i husvagnen.. visst ska det bli bra.. du o jag matte.. i husvagnen.. utan katterna.. dom får Sandra o Niclas ta hand om.. vi kan bara vila o njuta av campinglivet..

o jag kan leka med ester o mjukisgrabbarna.. hehe.. det ser jag framemot..

ja sa matte.. måste nog snart packa mina pysselväskor..

ja sa jag.. gör du det.. så håller du dej varm…

igår var Lokes matte o husse här en sväng på kvällen o fick kaffe.. kul o se dom.. det var längesedan o jag kunde inte låta bli att hoppa lite på dom o tigga lite kex…

vår bil är fortfarande hos bildoktorn.. där har den varit sedan förra veckan..

men .. vi får den troligen på fredag..

jaja.. det är ingen i detta huset som klagar över att inte ha bilen hemma.. det kunde faktiskt inte kommit lägligare… eftersom grävkillarna har grävt upp en massa lera på infarten så får det bara plats med en bil där… jourbilen.. o jag o matte brukar inte ofta köra med bilen..

men matte sa att hon känner verkligen att åka o handla nu… aha??!! sa jag.. o jag då??!! ja sa matte.. antingen får du sitta i bilen o gläfsa.. NÄÄÄÄÄ vill inte sa jag.. ja då återstår det bara att jag för åka i helgen o du får vara hemma.. VA??!! sa jag.. ja .. husse är nog hemma.. o kanske Linda kommer till helgen.. JIPPI sa jag.. henne tag jag hand om.. för jag får göra precis som jag vill för henne.. för hon tycker att jag är såååå söt så…

mm sa matte.. vi får se…

nu ska jag gå o lägga mej.. o värma sängen till matte..

haj o gobaj..

leverstapaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: