Välkommen hit till min blogg -

onsdag 24 mars 2010

hejsan svejsan..

idag är de vår i luften… igen.. härligt.. jag hoppade upp på bordet där ute innan så att matte kom till att borsta ut alla mina lockar.. o klippa lite på tassarna där det behövdes..  sen är det dags för klo-filningen. men det får vi ta…. sen..

för när jag precis hade blivit klar med friseringen så kom Mogge hem.. han hade varit ute o gått med sin matte.. o han ville gärna att jag skulle komma över o leka en stund.. o visst ville jag det…

vi sprang massor av rundor på hans gräsmatta.. där var mycket torrare än vad jag har det på min gräsmatta.. vi hade megaroligt.. jag tog hans bollar o han jagade mej.. hanhar jättefina bollar.. såna som jag älskar att bita i.. matte säger att jag inte får bita i dom för det ser så lärkigt ut när man ska plocka upp mina rester i svarta påsen.. men vaddå??!! bryr jag mej??!!

det har varit några lugna dagar här hos oss.. jag har haft fullt upp med matte o husse.. domhar varit lite halvkassa.. bägge två.. jobbigt läge för en jycke som jag.. jag fick ta fram “syster Coky” ur garderoben ett tag.. det är rätt kul att pyssla om halvkassa mattar o hussar.. så igår när matte var o handlade så hade hon köpt märgben åt mej…

jisses va det var gott.. jag vet att det ligger ett till i kylen.. men.. det verkar som om det ska sparas..

nu ska jag vila lite ..

haj o gobaj.. leverstapaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

 

pssssst.. Änglamora.. jag tror inte att matte skulle orka köra ända till nynäs.. hur mycket hon än skulle vilja.. men det var kul o höra att ni mår bättre där uppe..

Inga kommentarer: