Välkommen hit till min blogg -

torsdag 11 mars 2010

13.23.. läget just nu..

jag tänkte att ni kanske ville se lite foto … på hur det ser ut hemma hos oss..

DSC01410

här brukar vi gå ut.. men.. det var ett mycket högt trappsteg.. så vi fick ta källadörren..

DSC01411

dom snälla grävlingarna.. har gjort så att vi kan gå ut.. och.. jag tog med mej matte ut..

hon var livrädd när hon skulle balansera över.. högt mumlade hon .. rädd.. jaja sa jag.. det går snabbt .. o komma över.. eller ramla ner ..vilket som…

håll ett stadigt tag i kopplet bara om jag skulle glida ner.. är det inte jag så får du släppa kopplet..

matte sa att posten hade kommit innan o frågade mej om jag trodde att jag kunde hitta en väg ut från tomten… visst sa jag o klev iväg på baksidan..

hehe.. jag hittade först min kissbuske.. härligt.. sedan klev vi över högar av lera.. o vips var vi ute på vägen…

DSC01412

här är vår infart.. fast.. jag tror inte att den är vidare användbar.. just nu..

DSC01413

gissa om vi var leriga när vi väl kom ner i källaren igen.. matte fick ställa sina .. sten-lera-platå-dojjor utanför dörren.. o jag fick tassa in i duschen o tvätta tassarna.. jag passade på att stänka lite på mattes fötter oxå.. tyckte att det behövdes för hon hade hål på ena hälen.. frätskador??

nu ska jag vila lite igen.. för man vet aldrig när nästa äventyr börjar..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: