Välkommen hit till min blogg -

söndag 4 april 2010

så var det regn igen

typiskt.. idag regnar det..

jag hade bestämt att jag skulle ta med matte på en liten promenad.. idag oxå…… men vad händer.. jo det börjar att ösa ner regn ute..

hmm..

o vad gör man då med en matte som frossat i massor av godis i påskhelgen..

jo !! jag kom på en lösning av det problemet..

jag tog med henne upp till brandstationen.. jag sa åt husse att han nog fick lägga på sommardäcken på saaben innan han sticker till stockholm på kurs.. ja så jag o matte kan välja vilken bil vi vill köra.. eller åka.. hmm..

så vi åkte dit. husse i jourbilen o jag o matte i saaben.. o däcken i saaben.. o vad betyder det.. jo cockerpoo i hundbur.. hmm.. det hade jag ju liksom inte direkt räknat med..

men men.. vad gör man..

sedan satte jag igång med lite träning för matte. vi gick runt runt.. först så hade jag henne kopplad med senilsnöret… ja det som dras ut o in beroende på hur närma man är varann.. hon o jag…

sedan kolpplade jag loss henne o hon fortsatte att knalla runt bland brandbilarna.. fina mumlade hon .. röda bilar.. rätt fina faktiskt.. stora.. jaja sa jag.. traska på du.. se om du kan hitta en brandbil som inte är röd..

o då blev det fart på henne.. hon gick runt runt.. o letade..

hmm.. har jag talat om att min matte är blondin??!! när hon gått runt 1500 steg så var husse klar med däckbytet och jag kallade in matte o sa titta.. där står en bil.. o den är inte röd.. ojdå sa matte.. hur kunde jag missat den.. men det är klart.. den är ju mycket mindre än dom stora brandbilarna..

då åker vi hem sa jag till matte.. o vilar…

nu ska jag lägga mej o vila… det är ett hårt liv för en cockerpoo att ha en blond matte…

glad påsk på er alla!!!

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: