Välkommen hit till min blogg -

onsdag 21 april 2010

ojojoj va tiden går

nu är det redan onsdag igen.. och det är bara ett par dagar tills min husse kommer hem igen..

helgen som gick har gått rätt smärtfritt..

när Linda åkt hem i torsdags så hjälpte jag matte att packa det sista. och på fredagsmorronen så åkte vi iväg till husvagnen..

härligt!!!

jag tog med matte på ett par svängar och hon verkade gilla det..

fast..

i lördags var hon rätt seg.. så då tog jag med mej Zitas husse i stället.. jag tyckte att han behövde luftas lite..

sedan i söndags så fyllde matte år. och jag väckte henne med lite grattisslickar.. Sandra o Niclas kom på förmiddagen och åt ost o kex.. matte hade sagt att hon inte skulle göra nån tårta utan gör det till sommaren i stället när husse är hemma..

hela dagen var som matte ville ha den.. lugn o skön.. vi gick runt lite o spanade på alla som skulle åka hem.. vi slipper sa jag till matte.. vi har egen bil så vi kan åka hem precis när vi vill.. och stanna hur länge vi vill oxå.. mm sa matte.. vi har det bra.. du o jag..

på måndagen åkte Ronja o hennes husse hem.. o då blev det rätt tomt..

så när vi vaknade på tisdagsmorronen så sa matte.. idag ska vi hem.. mm sa jag.. har du tittat ut.. det är kallt… det blir snabb kissesväng idag på morronen..

o det blev det.. rätt som det var så började det vräka ner nåt vitt uppifrån.. hagel sa matte.. tur vi är inne.. så packade vi ihopa oss och åkte hem..

när vi kom hem till vår gata jublade matte.. titta sa hon så fint grävlingarna har gjort det.. domhar hittat mina gula krokus !!

DSC01452

här var en jättestor lerhög när vi åkte hemifrån i fredags..

nu är det slätt och fint.. överallt runt huset… härligt!! nu väntar vi bara på att gräset ska komma fram där…

katterna verkade itne ha saknat oss det minsta.. mysan låg helt utslagen på Lindas tältsäng.. hmm sa matte .. den är inte din.. den ska ner i källaren igen.. .. nångång..

idag har jag o matte städat undan lite.. husse kommer ju hem i övermorron och han får ju inte tro att vi legat på soffan hela tiden.. hmm.. där har vi ju inte varit .. vi har ju varit i husvagnen.. på soffan där..

nu ska jag vila lite..

haj o gobaj..

coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: