Välkommen hit till min blogg -

torsdag 29 april 2010

Bodyguard och bilvakt

jepp ni läste rätt.. det var min sysselsättning i går..

det är så att min människosyrra Sandra o hennes kille Niclas håller på att flytta.. och i går var Sandra ledig och ville flytta på lite saker..

men..

eftersom man inte kan parkera precis utanför dörren där dom bor så ville hon ha nån som passade bilen.. o vem passar då bättre än en stor och ståtlig cockerpoo??!!

så jag satte matte i bilen när hon rättat till sej på förmiddagen.. hmm ja det var närmare middagstid.., det tar tid att få igång henne..

o vi åkte bort till Sandra.. jag kopplade matte så hon inte skulle virra bort sej.. och sedan stod vi där och väntade medan Sandra fyllde bilen..

men..

vad vi inte tänkte på var att vi skulle ha plats för Sandra oxå. hon satte sej på passagerarsidan fram och av gammal vana så hoppade jag oxå in .. där.. jisses vilken smäll!!!! jag körde pannan i hennes käkben… ajj pep hon.. oj sa jag.. inte meningen.. och klev över till förarsidan.. stopp skrek matte.. där ska jag sitta..

jaha sa jag o stirrade på Sandra.. o jag ska sitta där..

jaja sa Sandra.. jag fattar.. vi packar min bil oxå..

så jag o matte körde runt alla husen till den andra parkeringen.. och ställde oss och passade Sandras bil. o då blev matte helt till sej..

åhhhh sa hon.. åhhh en pojke.. han skulle passa bra till min lille clio…

hmmmm

Sandra hade en röd renault clio med drag på.. det var den matte syftade på..

men hallå… tror hon att hon skulle få små trampebilar eller..??!! lila??!! ja för blandar man rött o blått så blir det väl… lila..

hmm rätt cool tanke.. en trampebil.. skulle ju jag kunna köra runt med…

när bilarna var färdigpackade så åkte vi upp till nya stället… när vi kommit halvvägs tyckte jag att det var ltie varmt i bilen så jag tryckte lite diskret på fönsterelhissen.. men.. kom till fel knapp.. din rackare !!!!!!!!!!! vrålade matte.. jag höll på o kissa på mej.. jag hade råkat hissa ner hennes fönster..

jaja.. hon fick gå på toa när vi kom fram o jag njöt av utsikten.. härligt!!

sedan när Sandra bar in kartonger och packade upp lite så stod jag o matte utanför.. dom hade precis slipat golven o matte sa att det var ltie onödigt att jag kliv in med mina långa klor..

vi tittade ltie i rabatterna,,, o där fanns rabarber sa matte.. o syrener o kärleksört.. o en massa annat som hon mumlade om.. jag lyssnade inte så noga för jag spanade in cockerspanieln på andra sidan staketet.. jisses vilken kille… han var nog inte trygg i sej själv.. skällde o gick på.. jobbig kille verkade det vara.. markerade sin egen gräsmatta o sprätte o blängde på mej.. jag bara tittade på honom o suckade.. en sån kille kan inte ha det så lätt ute i livet.. vara så retlig…

när vi åkte sista svängen så träffade jag en grannkatt.. en cool sak.. den hade bara halva svansen…

när vi körde hemåt så stannade vi o köpte årets första mjukglass.. o jag fick en egen.. matte sa att jag verkligen hade förtjänat den som visat så stort tålamod.. hmm varför fick jag då den minsta mjukglassen för??!! att dras med dom två halva dagen borde ha gett mej den stora glassstruten som matte tryckte i sej..

när vi kom hem var jag helt slut…

o det är jag fortfarande…

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: