Välkommen hit till min blogg -

söndag 11 april 2010

Ensam vårdnad

ja jag är ensam ägare till min matte nu i nästan 2 veckor.. ja ok. katterna är ju oxå lite ägare..

men jag menar att dom vårdar ju inte matte så bra som jag gör.. dom bara vill ha mat hela tiden..

min husse har åkt till Stockholm på kurs..

så varning min fanclub där uppe.. husse är på väg nu…

jag gick upp rätt tidigt idag.. skulle ju se till att husse fick med sej allt han behövde… det är inte lätt kan jag berätta för er.. mycket svårt att hjälpa en husse att packa.. jag stoppade ner en katt.. o han .. packade genast upp den igen..

men sa jag.. den katten skulle må bra av att komma på kurs.. och lära sej nåt..

nä sa husse… definitivt inte denna kursen… skulle kattfan lära sej att förhandla??!!

njae mumlade jag.. näää.. vi får skicka henne på en annan kurs.. österut kanske.. mot ryssland… hon har ju tjock päls…

NEJ sa husse.. det är Sandras katt.. o du kan inte skicka den runt som ett annat brev utan vare sej adress eller avsändare..

men sa jag.. vaddå sa husse.. ähhh var inget sa jag o gick iväg..

jisses jag kom ju på att det kommer att packas fler väskor här hos oss.. Linda kommer ju.. kanske jag kan få ner en eller två katter i hennes väska… visserligen så ligger Köpenhamn västerut o inte så långt bort.. men.. lite stadsluft skulle nog inte skada dom två jamarna.. speciellt inte den ene..

ja som sagt.. nu har jag ensam vårdnad om matte.. jisses detta blir inte lätt alls…

fast Linda kommer ju i morron o hjälper mej ett par dagar.. sedan får jag ta med matte upp till husvagnen o kanske Jonnas matte är där … Jag vet att husses bror ska dit i helgen… o då har jag ju kanske lite avlastning… annars är där ju Loke o dom…

nu ska jag vila en liten stund….

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: