Välkommen hit till min blogg -

onsdag 18 februari 2009

Styrelsemöte = jättekul

i går kväll hade vi styrelsemöte.. med fotoklubben ...

Jag gillar verkligen styrelsemöten... för man fikar alltid då.. o det gjorde vi i går oxå... dom andra tuggade mackor och jag .... fick ett maffigt märgben med kallops-smak.. jisses va gott.. fast vilken tid det tog innan vi fikade.. jag tog med matte upp till pysselrummet.. tänkte att det var bäst att ha henne sysselsatt däruppe.. fast hon smet ideligen ner o tjuvlyssnade.... hmm.. jaja.. så dom hemska kompostnäten åkte fram.. jag gillar dom inte alls.. men.. tja.. vad gör man i såna lägen.. så matte fick vara däruppe o jag gick runt o minglade.. jag menar... varför skulle inte jag vara där när Mysan var med??!! vi är ju med på foto båda två...

tidigare på dagen gjorde jag och matte vad vi är vana vid... slappade.. hmm.. trodde ni ja.. men vi var faktiskt i pysselrummet.. hmm.. jag fick putta till matte lite då o då.. hon satt ju för katten o nästan sov..

vi hade bägge katterna inne oxå.. måste jag tala om att jag hade så att säga tassarna fulla..

både Mysan o Mjau är friska nu.. dom har ju oxå varit ordentligt förkylda.. men det är inte ofta som dom nyser nu mer.. bara när dom råkar komma under nån möbel eller för långt ut i nått vägghörn.. bland änglatofflorna..

änglatofflor??!! vet ni inte vad det är .. det är ett finare namnt än dammråttor.. bra för dom som inte gillar råttor o möss.. o låter betydligt mycket mjukare o mindre farliga...

nu ska jag se om mina katter ha tinat upp.. dom var oxå ute på morronrundan.. o vi har nästan 11 minusgrader.. jisses.. tur man inte slickade på nån metall.. för då hade man suttit ordentligt.. illa nog att man kissar mot stolpar.. hmm.. illa illa om man skulle komma för nära.. hujamej... hemska tanke..

haj o gobaj.. leverpastaj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: