Välkommen hit till min blogg -

torsdag 26 februari 2009

Regn

hmm.. jag gillar inte regn. allt är ju så vått då--- om tassarna...

Sandra ringde o väckte mej strax innan halv 9...  hon frågade om vi hade nån bil hemma.. mm mumlade jag.. husse har ju jouren.. då har vi vanliga bilen.. sedan frågade hon så snällt att jag intekunde motstå henne om vi kunde köra henne ... hon skulle till arbetsförmedlingen... det är klart sa jag ...o la på...

sedan kom jag på.....

jag kan ju inte köra.. alltså hade jag ett jättejobb framför mej med att få liv i matte.. så jag slet upp ögonlocken på henne o slickade lite så hon var tvungen att blinka... öhhh mumlade hon.. upp morrade jag.. jaja.. sa hon.. o segade sej upp... jag fick på henne kläderna.. jaja.. så gott som det gick.. nån plagg kom kanske lite fel.. men.. det var ju nööödläge..  går alltid att rätta till när eller om hon upptäcker det.. o jag fick ner henne på toa.. sedan ut i köket o där frågade hon vad det var om... jag berättade.. o hon ringde sandra o frågade när.... nu .. sa sandra .. oj sa matte o gnuggade sej i ögonen..

så fick jag ut matte o larmade o låste huset.. klev in i min hundbur.. o talade om för matte hur hon skulle göra.. jaja sa hon.. jag fick mitt körkort långt innan du blev till.... hmm jaja. jag har ju alltid undrat för vi har ju aldrig cornflakes hemma... så det kan itne var där hon fått det ifrån..

och så körde vi bort o hämtade sandra.. körde henne dit hon skulle o kom hem igen.. efter det så var jag tvungen att gå bak på gräsmattan.. blev lite nödig av detta..

nu ska jag sätta mej i fönstret o kolla grannarna o skälla på allt som går förbi..

haj o gobaj.. leverpastaj

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken morgon ni har haft. Det är tur att matte har dig. För hur skulle det annars gå.