Välkommen hit till min blogg -

tisdag 3 februari 2009

Blåsväder.. igen...

Det blåser som bara den ute..  sibiriska vindar säger matte... hmm... ja vad vet jag.. men det blåser i allafall.. och när vi har kattfönstret öppet så står gardinen nästan rakt in i rummet. o behöver jag tala om hur pälsen står då??!!?? fast matte o husse stänger till då o då.. när katterna ser ut att vilja stanna inne.. o det vill bägge.. dom delade till och med rum förra natten.. men i natt har mysan legat nere i min ena korg.. jag antar att mjau snarkade för mycket.. hon brukar göra det..

i går lyckades jag hålla matte i soffan så gott somhela dagen.. vi var bara ute och kissade ett par gånger..

det var såååå härligt att bara kunna vara..  vi låg o gosade i soffan o jag satt i soffan och tittade ut genom stora fönstret.. jag har faktiskt inte tänkt på det tidigare.. men man ser ju jättemycket när man sitter där..

Marta.. granntjejen började skälla o naturligtvis hakade jag på.. ja hon frågade faktiskt om hur det var med mej.. o jag talade om läget... sedan fick jag syn på nån som gick borta på gatan. o ja ... som den vakthund man är så måste man varna o beskydda.. så jag satt där o höll utkik och morrade lite lätt varnande.. inte för att dom därute hörde mej.. men.. ja man sa faktiskt bete sej så ... det har jag sett på animal kanalen. . jag tittar en hel del på den kanalen innan jag ska sova.. o när jag har svårt att somna på kvällarna..  jag brukar kolla på djurpolisen.. sånt borde finnas här i sverige oxå.. coooolt.. för det ärnog en hel del djur somfar illa ..,

Sagas matte var inom här en sväng i går för att hälsa på mej.. hon hade med sej ett smaskigt tuggeben.. jag blev så lycklig när hon kom hit att jag skuttade runt på bakbenen.. men.. jag fick aldrig pussat henne ordentligt. hon var livrädd för tratten.. hmm.. ja jag vet att det luktar rätt illa i den.. men jisses!! tänk på mej som bor i eländet!!!

nu ska jag äta lite tuggeben sedan ska jag natta matte igen på soffan...

baj baj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: