Välkommen hit till min blogg -

tisdag 9 februari 2010

Snöbus

Igår kom Mogge hem till mej o frågade om jag kände för att rulla runt i snön lite.. han vill gärna visa sina snöhögar..


klart sa jag.. o tittade bedjande på min matte..



jaja sa matte jag ska bara.. jag sticker nu sa jag o följde med mogge o hans matte hem… kom du efter..
hmm jaja. sa matte. jag ska bara.. jaja det vet vi väl alla vad bara är…….
så jag följde med Mogge över vägen och hem till dom. o jisses va kul vi hade..
Mogge tror att han är större än vad han är.. så jag fick lägga mej ner lite då o då.. o det satte ju sina spår… i pälsen..
man såg snökulorna på Mogge..

men..

JAG KÄNDE MINA väldigt bra.. hmm iskulor mellan tårna.. ja det gick bra ett tag .. sedan blev dom jättehårda.. o för att inte tala om kulorna på underredet.. jisses….

men vi busade vidare tills vi var lite trötta. då sa jag åt matte att det var nog dags att gå hem och smälta lite….

mm sa matte .. det är lite kyligt

LITE??!! ha hon var ju inte full av nerkylande iskulor

så vi traskade hem och in….. men sa matte.. du får nog stå o tina upp.. för jag vill inte dra bort snön.. för snön har blivit is på vissa ställen..
så la hon fram trasmattan o sa åt mej att lägga mej ner.. jag testade först att sätt mej men hmm nån som provat att sitta på iskulor??!! så jag stod upp en stund innan jag dråsade om kull.. gisses va det tar på krafterna att busa med mogge.. men det är så roligt. jag ser framemot när snön smälter så jag kan visa honom hur man badar lerpölar på min baksida..

nu ska jag vila en stund

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Romeo sa...

De där iskulorna skulle jag bra gärna velat se! hahaha!!!