Välkommen hit till min blogg -

fredag 5 februari 2010

Fredagsmys

ja idag är det fredag.. jag och matte ska ha lite fredagsmys..

jag tänkte skicka upp husse till husvagnen så han kan skotta undan lite där.. och städa och sånt.. byta lakan.. det är lättast för honom att göra allt sånt när inte matte är med.. och jag får naturligtvis stanna hemma och passa henne.. jaja.. det är ju inte så svårt.. en dator och en kaffemugg så vet jag var jag har henne..

vi har fortfarande snö… kramsnö kan jag tala om.. jag är full av små snöbollar  när jag kommer in.. överallt kan jag tala om.. dom rackarna sätter sej fast långt upp på insidan av låren.. rätt läskigt för där har jag så tunn päls..

MOGGE !! vi måste leka nån dag.. jag vill spana in din snöhög.. när snön töar undan så kan du komma hit o kolla in mina… hmm.. vattengropar.. hehe..

igår tog jag med matte på en promenad.. tyckte att hon behövde dammas av lite.. o luftas.. hmm… inte klokt vad det samlas mycket damm på en matte.. o stel var hon i hela kroppen.. ont gnällde hon.. gå inte så fort.. vänta.. jisses va jobbigt.. så jag traskade hem och busade på gräsmattan i stället.. så fick matte stå i solen o .hm.. ja hon fick stå där.. o titta på när jag hade trevligt.. jag sprang runt och plogade på gräsmattan.. sprang i olika mönster o stack ner nosen o rullade runt….åhhh härligt….

fast…

när jag kom in var det inte så trevligt precis.. jag hade dom dära snöbollarna över hela underredet.. hmm sa matte.. jag kan inte dra bort dom .. det kommer att göra ont.. marsch in i korgen o lägg dej o tina upp lite..

ja jag traskade in där.. men mina snöbollar dinglande både här o där… hmm.. mest.. där.. jisses va obehagligt.. jag låg där ett tag.. o sedan tog matte en trasmatta o la på matrumsmattan o sa att jag kunde ligga där ett tag.. tacksamt knallade jag dit o somnade..

nu ska jag vila lite

baj baj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: