Välkommen hit till min blogg -

torsdag 18 februari 2010

Nya ideer… igen..

jaha.. så var det dags igen.. det går massor av program på tv som matte ser på.. en del av dessa handlar om hur man… behandlar… hmmm.. vanartiga hundar..

HMMM .. matte sa åt mej att jag borde titta lite.. .. ja sa jag o gick upp o la mej hos husse o kollade på OS i stället.. bättre o sova till..

men matte berättade om vad det handlade om…

jaha.. o naturligtvis så började hon med att testa det på mej..

men… det var helt ok.. man fick ju godis.

men….

stora hundkex är nog ingen hit när det är massor av snö ute.. man tappar ju bort smulorna o får tugga snö en bra stund… dreglar ju som en hel st.bernhard..

men vill matte ha det så så.. först fick hon stå där o vissla… ja jag var ju nödig o tyckte att det gick före.. men när jag gjort vad jag behövde så skuttade jag glatt fram till henne när hon visslade..

o…

gissa om hon blev glad.. fast..när hon smilade för brett så hade hon aningen svårt att få till visslingar..

hmm sa hon.. måste ha tag på en visselpipa.. finns nog nånstans..

jaha.. sa jag.. i så fall får du nog städa lite.. ligger kanske på vinden..

hmm sa matte..

finns nya i affären.. ska leta där..

nu ska jag vila innan matte ska få träna mer vissling.. bra träning.. för om hon visslar så kan hon inte stoppa nåt i munnen..

hehe

haj o gobaj.. leverstapaj.

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: