Välkommen hit till min blogg -

söndag 14 februari 2010

Skumma saker på gång..

ja jag misstänker att nåt är på gång här hemma.. sist jag hade den känslan så målade husse o matte om i köket.. hmm

igår åkte vi till färgaffären.. o husse kom ut med ett par spannar med.. färg..

och idag har matte kört igång diskmaskinen massor av gånger.. ska bli fint säger hon. så fint.. jaha???

Figo o Miros matte kom inom här en sväng oxå.. o då tjuvlyssnade jag lite.. hmm dom ska måla om i .. hmm.. matrummet .. som inte ska vara matrum längre .. utan tvrum.. aha??!! fel på det rummet vi ligger o kollar på tv nu då??

matte berättade att husse skulle få se var skåpet skulle stå.. uj då… hmm.. sedan pekade hon.. o frågade husse .. där blir väl bra… ja sa han o plockade fram sin tumstock.. o sedan rusade han framotillbaka med sin tumstock.. det är hans bästa leksak för tillfället..

en stor del av finporslinet står nu i köket.. nydiskat och med handdukar över.. jisses.. dom måste anstränga sej en hel del för att kunna skita ner allt det porslinet. matte skrattade när jag sa det o sa sedan att man tar bara fram det porslinet när man har främmad som ska äta middag.. aha sa jag.. som när Sandra o Niclas kommer. nä sa matte.. då tar vi vardagsporslinet.. jaha. o när ska ni då använda det??!! nångång sa matte.. vi får se.. blir det riktigt fint så kanske vi bjuder hit nån.. på mat.. nångång..

men..

jaha.. där kommer haken…. kina eller pizza o bjuda på…

vi måste först måla om i tvrummet som ska bli matrum..

jaha.. hon planerade så långt fram..

först det ena rummet o sen det andra..

tja.. sedan har hon väl inte så mycket mer att planera.. joho sa matte.. altan… på baksidan…tänk va bra Coky om du hade kunnat gå rakt ut på gräsmattan själv….

WOW sa jag.. utan o dra på dej matte??!! mm sa hon lite buttert.. är det så jobbigt då??? njae.. mumlade jag.. måste leta upp mitt tuggeben nu…

 

haj o gobaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Anneli + vavvorna sa...

Har hör att det är full fart hemma hos er som vanligt.

Du har en award att hämta på min blogg.