Välkommen hit till min blogg -

lördag 6 februari 2010

Larmad..

hmm i morse testade matte om vårt inbrottslarm funkade.. o det gjorde det.. när hon vaknade och traskade ner så såg hon Mysan i trappfönstret.. åhh kissen sa hon vill du komma in. o så öppnade hon dörren.. jihijihijihijihijihi lät det rackarns sa hon o hämtade telefonen.. det tog inte så lång tid innan den ringde.. hmm sa jag har du blivit synsk??? nä sa matte.. men dom ska ringa när larmet utlöses för att få en kod och kolla läget. ahh.. sa jag så om man vill prata med nån så öppnar man bara dörren när huset är larmat??!! dummer sa matte o rufsade mej i pälsen på huvudet.. jag har ju dej…. Ja sa jag.. o varför har ni larm då för???????!!!!!!! hmm sa matte.. för att du inte alltid är hemma… men det är larmet.. ok sa jag o gick mot dörren.. nu ska vi ut o kolla läget..

o vi gick ut.. jisses va det blåste ute.. det var ruggigt.. o matte klarade itne av att vara ute så länge så det blev bara en liten sväng på baksidan..

kallt sa matte.. fryser.. kaffe….

jaja sa jag så gick jag in med henne o satte henne i soffan.. ja.. hon fick ju fixa sitt kaffe först för jag får ju inte röra det elektriska..

jag undrar hur husse har haft det ensam i husvagnen.. han ringde igår och talade om hur mycket snö där var.. o att han varit inne o kelat med Loke…. han berättade oxå att han laddade dammsugaren och hade bytt lakan.. jaja.. han sköter sej..
Lokes matte kallade på matte på msn o sa att hon skulle ta hand om min husse.. snällt…

nu ska jag vila en stund innan det är melodikrysset..
vi brukar försöka lösa det tillsammans med Figo o Miros husse o matte…

haj o gobaj.. levertapaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: