Välkommen hit till min blogg -

onsdag 3 februari 2010

jajaja. det räcker nu..

med snö alltså.. tillomed en hund som jag börjar få nog.. när snönivån når till precis under svansen.. ja då är det stopp.. då vill jag inte vara med längre..

det knirrar ju när man sätter sej o när man försöker gå!!??!!?? obehagligt..

jag var ute en sväng precis och kollade läget.. vi har ju haft eller ha snöoväder här.. så jag sa åt matte att ta på sej husses stövlar så hon inte fick snö upp.. öhh.. visst ja.. hon har ingen svans.. fast det knirrar ändå när hon går oavsett svans eller snö..

o vi gick ut.. o jisses va snö det är.. jag gör ju mitt bästa i att försöka kissa bort den på sina ställen.. rätt fint motiv faktiskt..

funderar nästan på o bli konstnär.. hmm

som vanligt så frös matte en hel del.. ja det är ju inte konstigt.. det gör hon alltid..

igår så komdet en hel del snö som jag sa innan.. o det var tydligen kaos på vägarna.. lastbilarna kasade vilt omkring på vägarna.. la sej i dikena och som V över vägarna..

husse var glad att han inte hade jouren tror jag.. men han var snäll mot dom som hade jouren och åkte upp till brandstationen och lämnade kanelbullar och vetebröd.. matte blev glad o bli av med det .. så äter inte vi upp det sa hon. hmm vi??!! ibland så får man vara med.. bara för att det ska låta bra..

nu ska jag skälla lite på folket som går förbi i snön.. ja jag står på soffan och tittar ut genom stora fönstret.. där är finfin utsikt.

haj o gobaj.. leverstapaj

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

paula sa...

Hejsan Coky!
Jag älskar snön fastän jag ibland blir helt begravd i den. Jag har fått en liten kulle på baksidan sen dom skottade och där älskar jag att springa. Kom in och lek med mej det var ju länge sen nu.
Vi ses Mogge