Välkommen hit till min blogg -

måndag 5 oktober 2009

Våt helg..

ja o då menar jag verkligen våt!!! jisses va det har regnat.. nästan hela helgen.. vi hann med en skogsrunda i fredags.. men det var bara för att matte ville kolla kantareller.. hmm.. jaja.. naturligtvis så hittade hon ett par.. pyttesmå.. men men..

ja hon blev i allafall lycklig.. men pep över att hon hade ont.. överallt.. suck o stön.. jaja.. o det betyder..

oväder.. ..

när vi kom till husvagnen så hade Skipper precis kommit.. ni minns väl min kompis irländska softisen?? vi hälsade lite o kramades som vanligt.. men sedan gick jag o matte in.. o packade upp lite.. o sedan la vi oss i soffan... o där låg matte nästan hela helgen..

ont gnällde hon.. vill ha sol.. jisses va hon kan vara jobbig ibland.. jag tog med husse på lite våta promenader i stället i helgen.. mellan dom stora regnskurarna..

på lördagen kom Jonna... men eftersom det regnade så blev det inget hångel i gräset denna helgen.. hmm..

när vi skulle åka hem i går så passade jag på o snacka med Skipper lite.. hmm.. matte o husse blev lite irriterade.. för jag smet.. jag såg när Skipper skulle gå en sväng med sin matte.. o då passade jag på o sticka efter dom......

Skipper sa att hans matte oxå var lite gnällig.. jaja.. hon lider av samma som min matte ju...

men..

sedan kom husse med stora kliv.. o ryckte tag i mej o röt att jag skulle gå o sätta mej i bilen.. jisses.. han var lite arg i ena kanten där.. på jag tassade in i bilen o satte mej..

hops.. det verkade som om det blev lite lekförbud där... hmm.. visst ja.. rätt så självförvållat.. jag smet ju.. utan koppel tillomed.. jaja.. smällar man får ta..

idag är det finare väder.. matte gnäller inte.. ännu...

ikväll så kommer Sandra o håller mej sällskap.. sist hon var här så städade vi lite.. ska se vad vi kan hitta på idag.. kanske städa igen??!!

matte o husse ska åka o mata fiskarna.. doktorsfiskarna.. hmm..

jaja.. men jag får säga åt husse att han måste kissa matte innan.. annars kanske hon skrattar på sej..

nu ska jag vila lite..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: