Välkommen hit till min blogg -

onsdag 7 oktober 2009

regndag igen....

i går kväll började det regna.. igen.. hmm..

jag var ute en snabbis med husse i morse.. innan jag skickade honom till jobbet.. ja jag är faktiskt uppe o skickar honom till jobbet så gott som varje dag.. utom på helgerna .. för nån måtta får det vara.. hans jobb kan gott avvara honom ett par dagar i veckan..

i går så gjorde jag inte så mycket.. skällde lite på dom som gick utanför .. bara... o sedan vilade jag en del..  det var en sån dag.. jag måste ha känt på mej att det skulle bli en tradig dag idag... matte är jättepipig.. vaknade o kravlade sej upp redan innan 7.. o då är det absolut ingen bra dag.. ont pep hon.. ont i ansiktet.. hmm.. jaha.. då var det dags för sus i kupan igen... jag såg till att hon fick lite nässpray... o en treo hällde jag oxå i henne för säkerhets skull... sedan fick hon en banan o en kopp te.. o så fick hon sitta vid datorn en stund.. när jag såg att hon mådde lite bättre lotsade jag ner henne i en varm dusch..

jisses va en jycke får stå ut med...

jag såg till att inte bli våt själv.. det får räcka med regnet i min päls.. fixade ju liksom till både päls o klor i går.. ja öronen oxå... det var en sån dag liksom.. jag stod på bordet därute.. i solen.. o matte fick borsta genom pälsen på mej.. härligt.. det blåste lite oxå så allt löst flög i väg..... till grannarna.. hmm... jaja.. dom kanske behöver lite mjukt cockerpoohår....

det är bra när man kan stå ute på bordet.. för då gnäller inte matte så mycket om att hon har ont överallt.. hon kan luta sej mot väggen när hon fixar mej.. eller sitta i en stol...

jag längtar till helgen..

då får jag träffa alla mina vänner... Jonna.. o Miro o Figo.. o Ester... o Dagotto o Mårris.. o Skipper.. o Shadde o lilla Lisa o Loke... o.. jisses.. jag höll på att glömma.. kanske Manne oxå kommer.. det skulle vara kul..

nu måste jag vila... för dagen är lång.. o husse ska på övning i kväll.. så jag har jouren hela dagen... ja o ta hand om matte vill säga...

haj o gobaj.. leverstapaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: