Välkommen hit till min blogg -

tisdag 13 oktober 2009

Raggsocksväder... o vinterpäls..

jisses.. nu har vintern kommit..  det är iskallt ute på mornarna.. men.. ja jag måste ju ta en morron sväng med husse.. vi brukar gå bort till affären o hämta två City-tidningar.. dom är gratis.. hehe.. husse tar med en till jobbet o matte o jag har en hemma.. ja ibland så glömmer vi läsa men.. .. ja sånt som händer..

igår var det en lugn dag.. vi var ute några svängar bara.. men det blåse isvindar.. tur manhar vinterpälsen på... jag ska ju inte klippa mej förrän i början av december.. o .. hmm.. men då är det ju oxå vinter??!! jaja.. jag ska se till att matte fixar en kappa åt mej..

nu ska jag se om jag inte kan få fart på kattfan.. hon irriterar mej på nätterna så jag tänkte se till att irritera henne ordentligt på dagarna... matte blir så arg när vi har häftiga diskussioner på nätterna... som i förrgår natt.. när jag precis hade fått in kattfan bakom stereon... o skulle själv försöka ta mej dit... hmm.. steron står i en hörna så det är inte så stort utrymme. ja o vad händer.. matte kommer nerrusande o drar mej i halsbandet o vrålar..... -unge man.. vid denna tiden ska du sova.. i sängen så bara marsch upp o lägg dej.. jaja .. jag rusade ju upp i sängen o sov nästan när hon kom dit...  hon hade liksom lite saker att ställa tillbaka.. på sina platser... först..

haj o gobaj.. leverstapaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: