Välkommen hit till min blogg -

lördag 10 oktober 2009

Vilket väder!!!

jisses kompisar vilket fint väder vi har.. i går var det varmt o skönt så jag, Figo o Miro tog med hela flocken.. ja inte matte för henne la vi på soffan.. hon var lite lagom pipig.. ja vi hundar tog som sagt med oss flocken på promenad.. Matte hade visat Figos o Miros matte hur stegräknaren i mobilen funkade.. tänk er.. min matte hade kommit på det.. men.. det hade inte grabbarnas matte.. hmm.. jisses.. jaja.. hon fick i gång den o sedan stegade vi.. i lagom takt.. vi gick massor av människokliv.. hmm. o vad kan det bli i jyckesteg då???  ja minst 40 tusen steg... vihar ju fler ben ... o går fram o tillbaka .. o sedan retades grabbarna lite med mej.. dom fick springa lösa.. dom tetnissarna..

jag hade trott att vi skulle vara många fler jyckar i vår flock.. men.. Jonna är inte här.. hennes matte var megapipig sa dom.. feber o hela baletten.. stackaren.. krya på dej!!!

här är fullt på campingen i helgen.. fast alla är inte hemma om man säger som så... hmm.. domär hemma fast inte här.. hmmm..

idag är det kanonväder oxå.. Ester kom inte i helgen.. hon är hemma o löper.. o DagOtto är o ställer ut sej.. tänk er.. jag känner massor av bra hundar.. för Mårris har med sej en polare som heter Pedro.. o han är en riktig champinjon .. hmm.. eller vad dom sa att han var.. snygg var han i allafall.. han tittade inom en sväng här i går.. o jag blev överraskad..

kiwi är oxå här i helgen.. hon är en riktig lady den damen.. o vid andra sidan staketet har det kommit en liten schnauzer hugo heter han.. söt sa matte..

igår kväll var jag ensammen hemma.. jisses så irriterande det var.. husse o matte var borta hos Figo o Miro.. o åt middag.. o vad fick jag??!! NADA!!! jag fick bara sitta hemma o skälla.. men matte åt rätt så fort o sedan kom hon hem till mej... o vi låg o gosade så jag lugnade ner mej..

nu ska vi ut o gå igen.. behöver rasta av folket.. men.. matte får stanna hemma.. för hon har lite sus i kupan.. o det blåser lite idag.. o det var inte nyttigt sa hon hmm... jaja..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: