Välkommen hit till min blogg -

onsdag 14 oktober 2009

KALLT !!!

i morse när jag tog husse på morronrundan  så var det mega kallt.. jisses.. det är minusgrader ute.. rutorna på bilarna var .. frusna... hmm.. hur i herrans namn ska folk kunna se ut genom dom utbrast jag.. hmm sa husse.. dom skrapar av dom.. åhh sa jag... kan man få jordgubbssmak på israspet??!!  hmm sa husse.. man äter naturligtvis inte upp isen.. den är ju smutsig.. ähh muttrade jag o tog ett grässtrå.. mycket som är skitit i vår värld..  han skulle bara veta vad jag kan tugga i mej på en dag. o det är nog inga rena saker.. lite skit rensar magen.. har jag hört..

så....

idag är jag glad att jag gjorde vad jag skulle på morronrundan.. för i denna kylan lär det bli svårt att få ut min matte..

för....

när hon kom upp... ja.. hmm.. vi kom upp.. så var bilrutorna på hennes bil fortfarande isiga.. o hon utbrast... näää.. o blängde på termometern.. vill inte ha vinter nu.....

när det är kallt så går inte min matte så gärna ut.. hon är väl rädd för is på glasögonen.. eler nåt..

nu kom katten in.. måste jaga den..

bye bye

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: