Välkommen hit till min blogg -

söndag 3 oktober 2010

Vilken helg!!!!

jisses vilken helg det har varit!!!

härligt väder … massor av kompisar… o massor av festande..

efter husses kalasande i torsdags så trodde jag att det skulle gå lugnt till.. men nänä…. som jag sa så kom mina mjuka polare upp ja då menar jag Skipper o Cosmo.. jag snackade lite med dom ..

sedan var Asta hos oss rätt länge o tjattrade.. ja hon hade matte med sej.. o vi hade en trevlig stund.. hon är ett litet godismonster lilla Asta..

jag var o hjälpte mina snälla polare på andra sidan en stund i går förmiddags.. dom skulle riva sitt sommar tält.. o jag visste hur det skulle gå till.. så jag stod där o pekade .. men.. det blev lite kallt om tassingarna så jag tog med husse hem igen..

sedan satt vi utanför i solen o bara njöt o pratade med grannarna.. härligt!!

på kvällen sa matte att jag skulle rätta till pälsen för vi skulle iväg..

ehh sa jag.. iväg?? menar du ut o åka?? för jag har nog varit ute tillräckligt idag.. känner mej lite blåst..

vi ska ut o åka sa matte.. vi ska till Jonna för hennes brorsa fyller år..

jisses sa jag.. o drog tassen genom håret.. klar.. nu sticker vi…

vi fick jättegod mat… jag o Jonna fick varsin mega portion.. o sedan somnade vi på golvet..

sen när vi kom hem så satt vi i soffan ett tag innan vi gick o la oss.. då var jag verkligen trött….

i morse så körde vi hem.. vi hade släp med massor av sommarsaker i.. o jag hörde hur husse o matte planerade för nästa sommar… hur dom skulle möblera o sånt.. hmm.. lite tidigt kan jag nog tycka.. så jag slocknade i baksätet..

nu ska jag vila vidare….. det har som sagt varit en hård helg..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: